Wat een onzin! Een man die je in de steek laat terwijl je zwanger bent, niet naar je kind omkijkt en waar je altijd maar aan moet smeken of hij alsjeblieft komt kijken. Wat Mamametzoon ook heeft gehad. Dat is GEEN goede man om een relatie mee te hebben. Een relatie bestaat uit wederzijds respect en vertrouwen. En je kan denk ik wel zeggen dat de ex van de meerderheid hier, geen respect voor haar heeft gehad. Een kind heeft veel liever een man die van haar houdt, dan een man die maar half geïnteresseerd is.
wat ik eerder al zei.... wat de keuze ook is die je maakt... je doet het toch nooit volgens iedereen goed ik weet dat ik nu iig nergens impulsief induik en eerst maar kijk of het contact uberhaupt goed gaat lopen. dan zie ik over een tijdje wel weer wat er nog mogelijk is of niet. kan ineens een terugkerend gevoel zijn, kan ook anders zijn of allemaal weer wegzakken. nu ik dat niet weet doe ik dus maar niets dan afwachten en iig de kans geven tot contact met zoontje. ik hoop iig dat dat goed zal gaan. dat mijn zoontje een vader heeft die die leert kennen. en verder..... geen idee, afwachten. loopt ook dat contact niet was dit het laatste wat ik heb geprobeerd.
Is toch eigenlijk ook erg dat je dit als moeder zijnde moet doen om achter de vader aan te gaan zodat zoon en vader elkaar leren kennen. Zegt wel wat of nie. Ik hoop iig dat dit goed zal gaan voor jullie ook al komt het tussen jullie niet meer goed, een kind verdient absoluut een vader en hoop dat hij beseft wat voor een prachtkind hij heeft, een deel van hem! Groetjes
hi missmom dank je EN NATUURLIJK OOK ALLE ANDEREN HOOR voor je reactie inderdaad is het zien / kennen van vader het voornaamste mits dit kan en goed gaat. helaas is dit in vele van jullie gevallen niet zo en is het de vraag of het nu tussen zoontje en ex en mij ook goede blijft gaan. vandaar ook dat ik afwacht wel realiseer ik me door alles wat er is gebeurd dat niemand perfect is, zo ook mijn ex. echter ik ben me bewust dat wat hij heeft gedaan niet kan, maar ben zelf ook een persoon die iemand nog een kans wil geven als er uiteindelijk een opening is en die aangeeft te willen veranderen. in tegenstelling tot vele verhalen hier is mijn ex in beginsel wel erg bezig geweest met kind, vond het daarna te moeilijk en deed niets meer - zijn valkuil. echter heeft geen ander, geen relatie gehad verder tussendoor, gebruikt geen drugs, stalkt of mishandelt niet enz. niet dat ik zijn gedrag wil goedpraten maar wil alleen uitleggen dat daarmee mijn situatie in vele opzichten iets minder heftig is geweest misschien dan voor anderen waarbij partner vreemd ging, gebruikt, niet veranderd of abortus heeft benoemd of kind niet wil(de) zien. denk ook mede daarom dat het moeilijk is / blijft echter dit alles neemt niet weg dat hij me pijn heeft gedaan en is weggelopen voor mij en zoontje dat klopt. Dit realiseert hij zich nu kennelijk ook eindelijk wat het allemaal heeft betekend. en ik kan maar 1 ding hopen... dat hij voor zijn kind zal vechten en een goede vader zal zijn voor hem als dit alles goed zal en blijft gaan. dat wat er dan tussen ons is of komt is pas een 2e en bijzaak dus eigenlijk. En mijn houvast ben ik blijf ik zelf. ik red het al die tijd al alleen en dat blijf ik ook redden als het moet... dat is het probleem niet. en ongeacht wat..... ik houd Luuk altijd in de gaten en zal hem in alles beschermen. daarom nu dus ook geen contact zonder mijn aanwezigheid... kan gewoon nu ook niet nog omwille van luuk. Luuk is en blijft 1 punt uit !!
Tja ik kan me je gevoel wel voorstellen en ik zou het ook begrijpen als je naar hem terug zou gaan ... Mijn ex wil me ook terug , zit nu al twee weken te donderen en maakt het me erg moeilijk , vooral omdat ik nu ook alweer 3 jaar vrijgezel ben , ik mis ook gezelschap en meerdere dingen maar aan de andere kant denk ik ook , ik neem geen genoegen meer met minder Hij is niet degene waar ik oud mee wil worden , ik zou hem nooit meer kunnen vertrouwen en die band die we hadden komt nooit meer terug , dus nee ik blijf lekker vrijgezel en zoek door naar diegene die mij wel het leven kan geven dat ik verdien ... dus ik ga nu niet naar hem terug omdat ik bang ben dat ik alleen overblijf , als ik ooit nog een relatie aanga dan zal dat zijn omdat ik een toekomst zie en anders blijf ik lekker alleen met mijn meisje ! Hoop dat je wat hebt aan mijn uitleg want meis , je verdient alleen het beste en wij alleenstaande moeders verdienen allemaal alleen het beste ( alle vrouwen natuurlijk ) vooral omdat we het al zo moeilijk hebben gehad en nu toch al gewend zijn om het alleen te doen , dus waarom niet wachten op een goeie vent ipv terug te gaan naar je ex met wie het toch waarschijnlijk uiteindelijk weer fout mee zal gaan ..... succes met je beslissing
hi nicole bedankt hoor jij ook vandaag ex weer gezien. van 10.00-16.00 uur een lange dag dus. Alhoewel het erg gezellig was, we samen met de kleine leuk hebben gespeeld enz. en tijdens zijn slaap hebben gekletst merkte ik weer dingen die ik erg leuk vind aan hem maar ook weer de bepaalde trekjes waar ik me aan irriteer. Ik merk dat hij het leuk doet met luuk in de zin van samen spelen, aandacht voor hem op die momenten. Echter ook merk ik weer dat mijn ex weinig aandacht heeft om zaken om hem heen. Hij vraagt nu wel naar dingen en hoe dingen gaan (iets wat hij eerder niet veel deed op zich) maar verdieping is er niet. Verder blijft het soms nog een groot kind wat me ook vandaag weer af en toe even duidelijk werd met zijn gewoontes en games enz. Hij is iemand die het heerlijk vind zijn eigen dingen te kunnen doen en vind het moeilijk om rekening te houden met anderen of bepaalde zaken en met problemen zoals ik eerder al eens noemde. Alhoewel ik merk dat dit beter gaat merk ik ook en besef ik ook dat dit nooit helemaal zal veranderen. Dat wat ik de afgelopen dagen voelde en zag en hoopte was inderdaad wel mijn gevoel naar hem... maar was gevoel van wat ik ooit gevoeld heb, het plaatje zoals ik het graag zie maar is niet reeel. de verwachtingen die ik heb van een relatie zijn niet die waar hij aan zou kunnen voldoen omdat hij gewoon niet zo in elkaar steekt. ik wil een vriend die er 100% zonder twijfel voor wil gaan, die volwassen genoeg is en goed kan communiceren enz. Dat is mijn ex gewoon niet en er zijn toch teveel twijfels waardoor we er niet 100% direct in kunnen duiken wat mijn inziens wel nodig is vooral als er al zoveer struikelblokken zijn geweest dus al met al.... ik ga niet terug naar mijn ex met als redenen: - ik verwacht dingen die te hoog zijn voor hem - hij kan mij niet bieden wat ik zou willen - gevoel is gebaseerd op verleden en een hoop en plaatje wat je graag zou willen. ik geef nog wel om hem om wat we hadden, ons verleden en is vader van onze zoon.... maar wat we hadden is er gewoon niet meer en kan ook niet meer komen' - en vooral.... stel dat we het doen en het gaat toch niet.... Luuk is dan de dupe en dat wil ik niet. Ik wil dat Luuk zijn vader op neutrale wijze kan zien en blijven zien. En dat gaat beter als wij niets krijgen en rustig als vrienden met elkaar om kunnen gaan als ouders voor Luuk ik wil dus proberen om met mijn ex als ouders en vrienden met elkaar om te gaan op een normale manier voor Luuk. Zonder verder een relatie samen of wat dan ook. Dit ook om spanningen en onzekerheid over wel / niet samen enz. te voorkomen want dat doet me ook geen goed anders. Nu ik dit vandaag zo heb bekeken en voor mezelf heb bedacht ben ik rustiger. Rustiger omdat ik voor mezelf een knoop heb doorgehakt. omdat ik nu beide kanten weer zie... mijn ex is nu eenmaal wie die is met zijn goede en minder goede kanten en dat is voor mij nu niet meer wat ik wil. Niet als partner. ik wil dat hij er is voor Luuk. dat wij goed leren overleggen omwille van hem en dat blijven doen als ouders / vrienden voor Luuk. maar voor mij staat voorop dat het voor Luuk en mij goed moet zijn en ik de basis ben en blijf voor Luuk en mijn ex deel mag en zal uitmaken van zijn leven zolang als dat goed gaat waarbij ik hoop dat dat nu dus blijft gaan. Ik heb daar nu wel meer vertrouwen in als voorheen doordat we nu eindelijk open communiceren in dingen. Ik ben ook niet langer meer boos nu op wat er is gebeurd. sommige dingen vind ik moeilijk nog te begrijpen, maar het is nu zo en ik kan de dingen niet meer terugdraaien en veranderen en zou het ook niet meer willen.... eindelijk voelt het voor mij nu alsof ik echt dingen kan gaan loslaten mijn ex is mijn ex en vader van luuk en daarmee klaar. als vrienden zijn werkt prima, zoniet dan niet. maar een relatie toch maar niet dus! nu geen boosheid meer om wat er is gebeurt en hopen dat er in de toekomst geen erge dingen meer zullen gebeuren zodat we er beiden kunnen zijn en blijven als ouder voor luuk waarbij ik altijd zijn basis zal zijn. opgelucht !
heeel verstandig. petje af hoor dat je zo van een afstandje een rustige beslissing kunt maken. weet hoe lastig het is vooral als het gaat om de vader van je kindje. hoop echt voor je dat je een jongen tegenkomt die 100% voor jou gaat en voor je mannetje. sterkte
Heb dit topic zitten lezen en wauw Eline, wat heb jij alles perfect verwoord zeg... dat zou mijn gevoel kunnen zijn! Al heb ik het nooit een 2e keer geprobeerd met mijn ex... precies om alle redenen die jij noemt, hij is het absoluut niet waard! Hij is ook écht stront voor mij, en no way dat hij mij & mijn kleine man nog OOIT zal kwetsen of in de steek zal laten... ik wissel geen woord met hem & zal hem never ever meer in mijn leven laten! Mannen die hun vrouw alleen laten zodra ze zwanger zijn, zijn de grootste varkens die er zijn... die zijn het niet eens waard om tegenaan te kotsen! Bah!
ik lees even mee. mijn situatie is anders aangezien ik heb gekozen door omstandigheden om weg te gaan. nu dat ik hem "zie" veranderen slaan ook hier de twijfels toe. maar de basis nu is zo anders, kennen jullie dat...vind het zo moeilijk. Knuffel voor jullie!
Hoi dames Het is en blijft toch altijd moeilijk... Ten slotte gaat wat je voor hem voelde niet zomaar voorbij, en dat zet je ook niet zo makkelijk aan de kant. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Toen ik 26 weken zwanger was (van mijn dochter) is hij vertrokken, zonder ook maar enige reden. Er werden toen ook allerlei verhalen rond verspreid. Dat mijn dochter bijv. van mijn vader was, en niet van hem. En ook door jeugdzorg zijn er dingen gezegd. Mijn ouders hadden namelijk pleegkinderen die ineens weggehaald werden. Tegen mij is toen gezegd dat ik ook op moest passen want al mijn kinderen zouden weggehaald worden. Maar goed... mijn ex is dus ook niet bij de bevalling geweest. 2 weken na de geboorte kregen wij smsjes, wat niet voor ons bedoeld was en ook vage mailtjes. Toen wou ik toch wel eens weten wat er aan hand was en heb contact gezocht. Dat was net na kerst vorig jaar. We hebben toen erg veel gepraat en hij heeft toen ook gezegd veel spijt te hebben. Dus besloot ik hem een kans te geven. De periode die volgde was erg wisselend. Hij was er en ineens weer ff niet. Hij deed totaal niks voor mijn dochter. Hing alleen maar om haar heen als ze in de box lag te spelen. Niet in bad, geen luier verschonen echt helemaal niks. Toen raakte ik weer zwanger. En meneer zei er blij mee te zijn. Kocht zelfs een romptertje, en slabbertje met tekst: daddy's boy (wist toen nog niet dat het een jongen was). Ik heb nog 1x een gesprek met hem gehad 5 maanden geleden, waarin ik zei dat ik zo niet verder kon. Hij deed niks en noemde zich wel een goede vader. Hij deed mij alleen maar pijn. Nu heb ik een dreumes, en ben 33 weken zwanger. En doe het echt helemaal alleen. Want contact is er niet. Had het graag allemaal anders gezien... maar helaas. Ben zelf wel sterker door geworden, maar soms denk je van tja... wat als ik hem wel weer een kans had gegeven. Had het dan weer mis gegaan of zou het deze keer goed gaan. Nu weet ik 1 ding zeker, mijn kids staan op 1! En daar blijven ze ook. De vader heeft zelfs op haar verjaardag alleen maar smsje gestuurd, verder geen kaartje ed echt helemaal niks. Dat doet toch erg veel pijn!! Sterkte met je beslissing... die alleen jij kunt maken!
hallo allemaal bedankt nog voor de reacties voor mij is alles nu duidelijk. ik heb een punt gezet achter de gedachten mijn ex terug te willen. door het contact werd me weer steeds duidelijker wat een egoist het eigenlijk is. hij zou er niet eens klaar voor zijn weer een relatie en alle verantwoording ik heb nu zoiets van hij mag ons zoontje zien (nu nog in mijn bijzijn) en we kijken of we dat kunnen handhaven / opbouwen ik hoef hem na alles wat ik nu weer meegemaakt heb echt niet meer terug. Ik blijf nu dus gewoon neutraal met ex omgaan in belang van kleine... die gevoelens waren meer hoop en wat er was dan werkelijkheid kennelijk. Voor het eerst kan ik nu naar mijn ex kijken en hem zien los van ons en niet boos worden. Dat is wel heel prettig moet ik zeggen. hij is gewoon zoals die is en als hij zijn best door voor luuk is het gewoon oke. Verder mama25... bijna een 2e dus... vrij kort op elkaar wel he... gezellig. begrijp ik goed dat je ex dus maar net bij je weg is of heb je nu een andere relatie?? groetjes
@ mamametzoon Ben niet terug bij mijn ex, eigenlijk sinds begin van de zwangerschap is hij weggegaan. Tussendoor nog wel even gesproken, maar nu al 5 maanden niet meer. Daarnaast was het in de tijd dat we wel bij elkaar waren echt wisselvallig, ene moment ging het goed en dan sloeg hij om, en bleef weer paar weken weg. Heb geen ander. Op dit moment ook geen behoefte aan. Heb me handen vol aan me dochter en me beeb in buik. @ MSL ja dat wisten wij al van elkaar Knufff!!
Ik weet niet of het verstandig is om terug te gaan naar je ex. Het is niet voor niets je ex, mensen gaan niet uit elkaar omdat ze een keer ruzie hebben maar als er iets goed fout zit. Zeker als je zwanger bent of kinderen hebt. Ik denk dat het veranderen van mensen een lang en moeizaam proces is waar je hard aan moet werken om niet te vervallen in oude patronen. Zeggen dat je veranderd bent en laten "zien" dat dat zo is, is wat anders dan echt veranderd zijn. Hoopte zelf ook dat mijn ex na een aantal weken echt veranderd was en we er weer voor konden gaan. Geloofde alle beloftes die er gemaakt werden, maar na een tijdje was alles waarvan ik dacht dat het zo juist niet moest weer hetzelfde. Het jammere ervan is dat je het hele proces van verdriet en teleursteling weer door moet maken. Nu ben ik een gelukkig gezinnetje met mijn dochter en genieten we van het leven. Liefs Lisa
ik vind het zo fijn dit te lezxen hoe raar het dan ook klinkt. nu dat het hier weer even goed gaat ga ik toch ook denken van wat als. maar ook jullie punten zijn zo herkenbaar. ik ben wel zo ver dat ike cht mijn eigen leven wil met huisje, boompje beesteje en dan pas evrder kijk. maar dat geldt voor ieder die op mijn pad komt nu.