inschatten zaadstaal

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door poppemie, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Hoi meiden,

Ik zou graag even beroep doen op jullie ervaring/kennis ;).

Gisteren zijn wij bij de gyne geweest om alle resultaten te bespreken.
    Het volgende kwam daar uit.

Bij mij was alles OK.
    Bij mijn man:
    -17.000.000 zaadjes
    -65% goed beweeglijk
    -0,5% in goed vorm

Over het algemeen niet zo goed maar ook niet onmogelijk om spontaan zwanger te raken volgens de gyne.

Omdat we nu toch al 1,5 jaar aan het proberen zijn mogen we direct over naar iui maar met hormonen.
    Zelf ben ik daar nog niet helemaal aan toe omdat ik elke maand een eisprong heb en een heel regelmatige cyclus.
    Ik ben nog steeds een beetje van mening dat iets wat goed gaat, je best niet te hard overhoop haalt met hormonen.
    Daarom willen we nu met wat voedingssupplementen (gelezen in een ander topic hier) proberen om de zaadkwaliteit te verbeteren en dan zien we wel weer verder.

Wat denken jullie...maken wij spontaan nog een kans of is het eigenlijk valse hoop?

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi Poppemie,

Ik heb je berichtje een aantal keer gelezen en ik begrijp je vraag. Maar feitelijk vraag je nu aan ons wat wij denken terwijl de gyn je hierin al heeft geadviseerd.
    Wij hebben voor het eerste gesprek vorig jaar afgesproken dat wij altijd uit zouden gaan van het advies van de gyn. Dat betekent niet dat we zelf niet nadenken maar wij vertrouwen wel op haar expertise. Nou moet ik zeggen dat wij wel de meeste fantastische vrouw ever hebben, ik vertrouw haar blind. Ik ben een gevoelsmens dus als ik dit gevoel niet bij haar had, zou ik misschien ook twijfelen.
    Kennelijk zegt jouw gevoel dat je nog niet klaar bent om deze stap te nemen. In dat geval zou ik luisteren naar mijn gevoel en het nog even tijd geven. Je kunt immers altijd nog beginnen met IUI.

Ik denk dat je hier vrij weinig aan hebt maar ik kan onmogelijk inschatten of jullie op de natuurlijke weg een kans maken..
    In ieder geval heel veel succes en sterkte!

3. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Tuurlijk heb ik wat aan je reactie :).

Ik ga nog niet zo lang bij deze gyne maar toch heb ik er een vrij goed gevoel bij.
    Dus op dat vlak twijfel ik zeker niet aan haar expertise ofzo.
    Het zal uiteindelijk zeker iui worden hoor alleen om deze stap te zetten, valt het mij zwaarder dan ik gedacht had :).

Daarom dat we eerst even enkele maanden met vitaminen willen proberen in de hoop dat het aantal in goede vorm van 0,5% naar een hoger % kan stijgen maar dat is misschien juist de valse hoop :).

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Als dat jou een goed gevoel geeft zou ik het zeker doen. Ik begrijp het wel hoor. Wij hebben ook steeds de rem er op gezet. Alle onderzoeken heel rustig en op ons tempo doorlopen. Ik zou blijven luisteren naar je gevoel en blijven praten met elkaar. Het is ook een hele grote stap en zeker met het gebruik van hormonen dus ik begrijp je twijfel. Wij hebben hetzelfde gehad met IVF. Maar wat ze zeggen is wel waar, je kan veel meer aan dan dat je denkt.. ;)

5. Babyliz

Babyliz Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.038
    0
    36
    NULL
    Het aantal en de beweeglijkheid is supergoed, de vorm inderdaad niet zo. Nu vinden ze tegenwoordig de vorm minder belangrijk. Bij ons was deze elke keer 1%. Maar mijn man heeft ook weinig en slecht beweeglijk zaad. Tussen de iui's en de ivfpoging hebben we een half jaar pauze gehad waarin mijn man heel strikt voedingssuplementen heeft geslikt, 2x per dag multi4men van orthica. Verder elke dag een handje amandelen, een capsule visolie en een glas sinaasappelsap (en gewoon fruit en gezond leven uiteraard). Na dat half jaar werd er weer een zaadtest gedaan en was het aantal en de beqeeglijkheid iets beter geworden. Nog steeds slecht, maar wel genoeg voor ivf in plaats van icsi. Ook was de goede vorm van 1 naar 3 procent gegaan! Geen mega verbetering, maar het heeft in ieder geval wel iets gedaan. Alle testen daarvoor en bij de iui's was het 1% of minder.
    Weet niet of je man rookt of drinkt of te zwaar is? Dat kan ook invloed hebben.

6. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Ooh is de vorm niet zo belangrijk meer?
    Dan zou het inderdaad geen al te slecht staal zijn ;).

Met vers geperst sinaasappelsap zijn we 2 weken geleden gestart :p. Wij zijn geen echte fruiteters dus dan hebben we toch al dat gehad eh.

Mijn man rookt niet en is niet te zwaar, hij gaat 2 keer in de week joggen en voetballen op zaterdag. Na de voetbal worden er natuurlijk wel 'enkele' pintjes gedronken :).
    Maar ik kan hem dat nu precies toch maar moeilijk afpakken.
    Dus ik hoop dat de vitamientjes goed gaan doen ;).

7. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Wij hebben IUI zonder hormonen gedaan, ik had ook gewoon netjes mn eisprong, wel pregnyl om de eisprong niet te missen. Wellicht is dat een optie.

Bij ons is het uiteindelijk niet gelukt via IUI maar wel via ICSI, terwijl we al een zoontje hadden, wat wel spontaan gelukt is.

Succes!

8. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Ik heb dat gisteren nog met mijn man besproken en ik wil dat zo ook eerst voorstellen aan de gyne.
    Misschien dan enkel die pregnyl zodat het toch iets meer te controleren valt.

Oh niet via IUI gelukt? Waarom zijn ze dan meteen overgeschakeld naar icsi?

Bij mij vertelde ze dat er na 3 iui een evaluatie zou komen om te zien of iui verder kan of overschakelen naar IVF. Zo ver wil ik nog even niet denken :).

9. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hey Poppemie,

Ik wist zeker dat ik het ergens gelezen had maar ik kon zo snel niet vinden waar. Het schijnt dat IUI met hormonen een grotere kans van slagen geeft.
    Hier een link Inseminatietechnieken

Ik zou alles heel goed samen op een rijtje zetten en voor jezelf een plan maken en bedenken wat jij wel en vooral ook niet wil.

Heel veel succes!

10. poppemie

poppemie Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.037
    0
    0
    België
    Ooh wat lief van je...ik ga dit straks zeker eens goed bekijken! :D

Deel Deze Pagina