terug naar hypoallergeen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door frannie82, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik voel mezelf zo stom... Hebben ons aan laten praten door het consultatiebureau dat we over moesten op de standaard voeding, tewijl ik eczeem heb en hooikoorts en mijn man ook..

Nu las ik dat dan de kans op koemelkallergie verhoogd is..
    Ik baalde al als een stekker dat de bv niet gelukt is en nu lees ik dat.

Ook lazen we op internet dat je voorzichtig af moet bouwen met de hypoallergeen en dan steeds een schepje minder en een schepje standaard erbij. Dit hebben wij ook niet gedaan dat was ons niet verteld.

Heeft het nog zin om terug te gaan naar de hypoallergene voeding of zal het leed al geleden zijn?

Ons meisje zit wel onder de bultjes met witte puntjes maar daarvan zei de huisarts dat het normaal is.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Frannie,

Wat vervelend zeg. Ik kan me voorstellen dat je baalt. Gelukkig is het lang niet altijd zo dat je kindje bij een hogere kans op een allergie ook een allergie op koemelkeiwit ontwikkelt.

Hoe lang ben je al over op de standaard voeding? Als je deze voeding al een paar dagen of langer geeft, dan kan je het beste even kijken hoe dit gaat. Mocht je dochtertje nog meer klachten krijgen die niet overgaan en verergeren, dan kan je het beste bij de huisarts aan de bel trekken. Succes!

Groetjes Linda

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hoi, ik geef het nu sinds de 23e. Tot nu toe merk ik niks anders aan haar. Ze heeft alleen baby acne maar dat had ze daarvoor ook al. Hoe snel kan een baby reageren bij koemelk allergie?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Frannie,

Dat merk je wel snel hoor, binnen een paar dagen merk je dat vaak wel.

Groetjes eveline

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Oke dan zal het gelukkig wel goed zijn... Bedankt!

Deel Deze Pagina