boeken op sony e-reader

Discussie in 'De lounge' gestart door marjolinos, 1 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    Hallo Dames.

Ik heb sinds vandaag de sony e-reader prs t1-rc (had een ouder model die het niet meer deed).
    Nu weet ik wel hoe ik boeken op het oudere model moet krijgen maar op die manier werkt dat dus niet met dit model...
    Heb iets van 90 boeken in de bibliotheek staan maar krijg er maar 6 op de reader....
    het is me wel gelukt maar er moesten nog 2 boeken bij die ik besteld had bij Bol.com en daarna opnieuw gesynchroniseerd en nu krijg ik er dus nog maar 6 op.
    Wie kan mij helpen?

2. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Alle software van sony van de pc afgooien. Dus niet meer de software gebruiken wat je nu gebruikt, maar de ereader gebruiken als usb, dus via de verkenner. Heeft te maken met adobe legaliteit check.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Heb je wel je Adobe digital reading thingy.. Ingesteld?

Dat stond vast ook op je oude ereader...

4. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    nou heel dom (want ben hier een uur mee aan het rommelen geweest) heb ik gevonden wat het was...
    ik had de boeken op een externe harde schijf staan en die was losgekoppeld... Dus inmiddels heb ik het gevonden!!!

maar wat kan dat te maken hebben met adobe? heb wel gemerkt dat je een account moet hebben om boeken van bv bol op je e-reader te zetten. kan dit dan ook zonder bibliotheek? Heb deze nl altijd gebruikt...

5. Saskia78

Ah dat helpt ook niet inderdaad :)

Maar het ligt aan hoe je gekochte boek beveiligd is voornamelijk.

Heb zelf een kobo touch... En gebruik op de Mac calibre.
    Werkt perfect maar volgen mij hebben ze dat niet voor Windows.

6. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ok dan moet ik daar eens naar gaan kijken! heb nl wel al meer over Calibre gehoord...
    bedankt!

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    calibre is er ook voor windows gebruik ik zelf ook

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Calibre is heel handig idd, maar werkt volgens mij niet voor boeken met dat adobe rights management. Als ik bijvoorbeeld boeken koop via kobo dan gaat dat altijd via de officiele sony software. Maar dat ligt misschien ook aan Kobo. Via bol heb ik nog nooit geprobeerd.

9. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Daar heb ik geen ervaring mee download mijn boeken altijd illegaal

10. Saskia78

hmm maar heb je dan een kobo of een sony? :)

want bij mijn kobo zit gewoon kobosoftware
    moet zeggen dat ik niet zo veel boeken koop... maar nu een tegoedbon gekregen voro de kobostore
    dus binnenkort gaat het toch gebeuren denk ik :)

11. Saskia78

dat mag dus niet he :)

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik heb een sony :) Ik vind de kobo store echt heel fijn :) Als je iets gaat kopen, moet je nog even hier kijken voor een code :) http://www.retailmenot.com/view/kobobooks.com

13. Saskia78

mja ik heb mijn kobo nu ruim een jaar.. heerlijk aparaat is het :)
    (minstens zo fijn als de kobostore trouwens)
    maar de bijgeleverde kobo-desktop is niet echt een produkt waar ik heel blij van word.
    dus ik werk of met calibre.. of via de website.
    en sinds kort kun je ook vanaf de kobo reader rechtstreeks op de kobo store.
    (nu ben ik dus echt blij)
    en ze hebben sinds een half jaar ofzo ook echt veel nederlandse boeken... (lees zelf meestal engels.. maar evengoed niet verkeerd)

die site ga ik even heel goed bewaren.. kan namelijk nog niet zo goed kiezen wat ik wil hebben.
    een nuttig boek.. of gewoon een relaxt lezen boek zgmaar :)

Deel Deze Pagina