Hier een dikke yay.... Mijn jongste van 5 vroeg 2 weken geleden al wanneer ze weer naar school mag, en ze vond het echt jammer dat het nog zolang duurde. Ging daarna voor zichzelf de nachtjes aftellen. Maar moet er ook eerlijk bijzeggen.... de oudste ging elke dag weg naar vriendinnetjes om te spelen, dus ze zat ook hele dagen alleen thuis, met mama dan weer wel, maar toch De oudste heeft er absoluut nog geen zin in, die vind het veel te leuk de hele dag spelen en logeerpartijtjes. Ik zelf denk ook fijn dat de school weer begint, de structuur ervan hebben mijn kinderen echt wel nodig namelijk. En ik zelf ook eigenlijk. Gelukkig mogen ze hier maandag weer. Nu nog even logeren bij opa en oma, even wat afleiding van het bankhangen en op gang komen daarna. Ik zag zelfs de eerste studiedagen alweer op de mail staan?!
Voor mn oudste mag t wel weer beginnen. De jongste trouwens ook. Niet dat ik ze zat ben in de vakantie maar omdat ze de structuur het leren van nieuwe dingen en de vriendjes en vriendinnetjes missen. Ze hebben ook echt geen hekel aan school en er zelf ook veel zin in. Bij de middelste zie ik er erg tegenop. Slechte zomervakantie gehad en kan nog wel wat weken thuis gebruiken. Dus voor haar is t met een dubbel niet fijn gevoel weer met de bus naar school (aangepast onderwijs)
Absoluut Yay. Als het vakantie is, heb ik eigenlijk nauwelijks 'rustmomenten', 24/7 kinderen om me heen (of ik zit op mijn werk...). Als ze naar school zijn ben ik structureel 2 ochtenden in de week helemaal alleen thuis, hmmm! Kinderen zijn ook geen helden in zelf vermaken, het 'gezeur' om entertainment is groot. Er is altijd wel iemand die niet weet wat hij/zij moet doen... En ze zitten te veel uren op elkaars lippen, waardoor er ook altijd wel iemand zich stoort aan iemand anders, met drama en gedoe tot gevolg .
Yay. Niet dat ik vakantie niet kan waarderen, maar ben benieuwd naar de nieuwe fase, een beetje het "mijn kind gaat voor het eerst naar school" gevoel, maar nu dus groep 3. Ik vind het spannend, kan niet wachten, hoe mijn zoon het oppakt. Of hij kan wennen of het moeilijk gaat vinden met de veranderde structuur in groep 3. Vooralsnog kan ik mij niet voorstellen dat hij rustig aan tafel kan blijven zitten en misschien met kerst al wat stukjes kan lezen. Heb ook helemaal geen voorstelling wat ze nu echt gaan doen op een dag. School is niet echt grettig met informatie, wij weten alleen welke juf, verder niets, website is ook niet bijgehouden.
Hier beide. Yay dat ze weer structuur krijgen en er weer zin in hebben. Vooral de jongste, gaat naar gr 3. Maar nay omdat het relaxte ook wel bevalt, minder strak ritme regelmatig leuke dingen doen enz. Ze spelen over het algemeen ook heel lief samen.
Wij hebben nog 2 week, maar tot nu toe zeg ik nay. Het is zo heerlijk relaxed momenteel en ze spelen eigenlijk de hele dag buiten en zijn in de avond heerlijk uitgeput. Ik heb wat ruimte voor mijzelf daardoor voor het eerst in jaren en heb echt genoten van afgelopen weken. Dus als het een klein beetje zo doorgaat, mag het van mij nog wel even duren.
Hier ook! 6 weken zijn echt snel voorbij (wij hebben nu nog 1 week). Van mij hadden er nog heel wat weken achteraan geplakt mogen worden.
Hier een nay... maar zit ook nog lekker op de camping in Frankrijk . Sinds gister op een super rustige camping dus iedereen komt heerlijk tot rust hier. Kinderen zitten al 3 uur in de zandbak Zijn van de 6 weken straks 3 weken weggeweest en een lang weekend naar de Efteling geweest. Tussendoor een beetje gewerkt . Als we alleen maar hele dag thuis hadden gezeten had ik het iets minder relaxed gevonden denk ik. Het ritme straks vind ik ook wel weer fijn maar ook weer druk met allebei 4 dagen werken, kinderen school en oudste 4 keer naar sport en jongste 3 keer. Wordt er al moe van als ik eraan denk dus ik relax nog even verder hier
De structuur is wel weer fijn. Maar tegelijk met school begint ook voetbal weer. Dus 2 keer per week training en zaterdag wedstrijd. Man is trainer, dus die is ook 2 avonden en een zaterdagochtend druk daarmee.
Ja dat hier is ook zo. Althans zoon en man voetballen. Man 3 keer per week en zondagmiddag en zoon 4 keer waaronderzaterdag. Dochter hockeyt en turn 3 x per week en de jongste zwemt. Pff, word al moe als ik er aan denk.
Jay, omdat ik mijn handen dan weer wat meer vrij heb. Moet nodig schilderen in huis en met 2 rondrennende kids is dat onhandig. Nay, omdat ik het wel relaxed vind zo. 's Ochtends niet op tijd op hoeven staan, lekker lang en rustig ontbijten, leuke dingen doen samen.
Waarom kan ik geen middenweg kiezen? Aan de ene kant ben ik de vakantie nog niet beu. Ik vind het echt lekker niet op de klok kijken, geen wekker 's morgens, gewoon allemaal wat makkelijker. Aan de andere kant is het ook wel weer fijn om weer wat structuur en regelmaat te krijgen. Dus daarom toch wel weer fijn dat alles weer gaat beginnen. Morgen gaat mijn man weer aan het werk, na vier weken vakantie. 2 kinderen gaan ook weer naar de basisschool. Dinsdag gaat er een beginnen in de brugklas. Woensdag weer 2, die gaan naar het 3de en 6de jaar op het VO. En dan volgende week de laatste. Die gaat beginnen op het MBO. Dus hier wordt het langzaam aan wat rustiger in huis. Voor onze jongste ook wel fijn, die zal best wel even moeten wennen aan de rust.