kapsel dochter

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Help, het is zover. Mijn dochter wil lang haar..vind een korte bob zo superleuk staan, maar he haar beloofd dat we het gaan proberen te laten groeien, kijken hoe het staat.
    Maar nu beginnen we dus op zo'n tussenlengte te komen waar niks mee te beginnen is;)
    Speldjes hangen na een have dag school al op half 7 en met een haarband in is het snel net rambo:D

Dus wil het graag een beetje vast. Maar ik kom niet verder dan een vlechtje opzij maar meer ideeen heb ik niet.

Jullie nog tips of suggesties.
    Zal er even een foto bij doen:

Bekijk bijlage 376122

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Vlechten, invlechten, staartjes..

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Gewoon los laten hangen?

Voor echte staartjes en vlechtjes lijkt het mij helaas (op foto) nog iets te kort.

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

Invlechten in zijn geheel, vlechtje aan de voorkant, twee staartjes, knotje, halve staart.. :)

5. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Als invlechten niet lukt kun je ook met elastiekjes aan de gang. Haar in 2 helften verdelen. Aan beide kanten beginnen met bovenop een staartje (elastiek er in) dan een plukje erbij, weer elastiekje er in, plukje er bij, elastiekje er in etc.

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Heb je haar zelf geknipt,staat beetje scheef

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat heb ik wel eens gezien..maar snapte niet goed hoe dat met die plukjes ging..ik pakte ze denk verkeerd..wel leuk

8. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Een haarband vlecht is leuk om te maken.
    Dan vlecht je van oor tot oor als een soort haarband.
    De vlecht, vlecht je in maar dan pak je de plukken onderlangs in plaats van bovenlangs (bij een normale ingevlochten vlecht), op deze manier ligt de vlecht er bovenop en blijft hij vaak strakker en mooier zitten.

Een watervalvlecht is ook mooi.
    Op youtube kun je filmpjes opzoeken waarin precies wordt uitgelegd hoe je het moet doen.

Bijgevoegde bestanden:

9. tuc

tuc Niet meer actief

Wow!!! Das zeker mooi...maar denk niet dat het tot mijn capaciteiten behoort:)

10. Soit

Soit Niet meer actief

Niet?! Om 7 uur 's morgens tussen de vieze pampers, aankleedpartijen, boekentassen en boterhammendozen door kun je toch wel eventjes een watervalvlecht maken?! :D:D

11. tuc

tuc Niet meer actief

whaha je beschrijft mijn ochtendprogramma wel goed gedetailleerd:D

12. Soit

Soit Niet meer actief

Ps ik lees mee, hier exact hetzelfde haar, zelfde lengte, korte bob staat super maar ze wil het nu perse lang :(. Dat mag natuurlijk, al vind ik het wel jammer. Speldjes en stiekjes halen het idd nooit tot het einde vd schooldag en dan ziet het er echt slonzig uit.
    Haar haren zijn ook echt zacht en glad dus het is voor veel dingen te kort, staart gaat ook niet...

13. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik ben helemaal fan van twee ingevlochten vlechten: haar in twee verdelen en aan beide kanten van boven naar beneden invlechten. Soms vlecht ik door, soms eindig ik op het achterhoofd met twee staartjes.

Als ik snel moet vlecht ik van van rechtsvoor via het achterhoofd naar links (stoppen bij haar oor) en doe er daar een staart in (met daarin soms een vissengraat). De scheiding zit dan aan de kant waar ik eindig. Best simpel en makkelijk.

Toen haar haren korter waren maakte ik een 'halve vlecht': ik ging dan achter haar zitten, scheve scheiding van rechts naar links, dan pluk haar van links en vlechten maar naar achteren. Onderop pakte ik geen pluk mee, alleen bovenop. Een beetje half ingevlochten dus.

Oefening baart kunst. En kijk eens op YouTube, daar staan veel filmpjes waar je veel aan kunt hebben.

Oh en de tip van de elastiekjes is ook een goede. Zo deden we de eerste staartjes ook en nu bij onze tweede weer :) En voor de gladde haren van onze dochter werken die kleine 'beugelelastiekjes' goed. Zelfs na het slapen zit alles er nog vaak mooi in.

14. Niekepiek

Haha, zo moeilijk is het niet hoor.
    Kan net zo makkelijk gaan als met een gewone vlecht, je moet alleen even de grip krijgen en weten hoe je zo'n vlecht moet maken.

Deze vlecht ziet er bijvoorbeeld ook heel ingewikkeld uit, maar is eigenlijk echt super simpel.
    In 10 minuutjes is die gemaakt.
    (hier moet je wel lang haar voor hebben)

Bijgevoegde bestanden:

15. Niekepiek

Ah jawel gewoon effe oefenen:p:D.

16. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Idd.. alhoewel ik er soms ook echt mee zit te klooien en het uiteindelijk een staart word :)
    Ik maak het haar altijd nat om te vlechten, als het te glad is doe ik er wat mousse in.

2 knotjes zijn ook leuk :)

17. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    die heb ik ook een keer gemaakt alleen kreeg ik het uiteinde niet mooi weggewerkt:(

18. Niekepiek

Had je er stugge schuifspeldjes voor gebruikt?

19. tuc

tuc Niet meer actief

die haarbandvlecht heb ik even op youtue bekeken en denk dat dat nog wel eens moet lukken bij mij:p maar denk dat het daarvoor nog wel iets langer moet zijn.

Zal morgen eens knotjes proberen...met van die kleine speldjes.

20. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Oefenen en nog eens oefenen met vlechten en dan gaat het heel snel hoor.
    Hier krijgen er 3 meiden ingevlochten haar, in de spits, en dan hebben 2 er van haar tot hun middel ;)

Deel Deze Pagina