Baarmoeder voelen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Roosje1984, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

Momenteel ben ik ruim 13 weken zwanger. Lichamelijk voel ik me prima, merk en voel er eigenlijk niets van dat er in mijn buik iets gaande is. Mentaal maakt mij dat erg labiel en onzeker.

Nu probeer ik al enkele dagen mijn baarmoeder te voelen, ik lees overal dat je dat met dit termijn zelf moet kunnen voelen als je op je rug ligt. Ik weet alleen echt niet wat ik moet voelen en waar ik moet voelen. Ik voel namelijk niets vreemds. Ik heb een beetje buikvet, misschien dat dat het bemoeilijkt. Ik maak me echt zorgen dat ik niets voel.. het zou voor mij echt even die bevestiging geven dat het kindje goed groeit, dat heb ik nu heel erg nodig, want verder merk ik niets...

Is het vreemd dat ik mijn baarmoeder nog niet voel bij ruim 13 weken? Wat zou ik precies kunnen voelen?

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Hallo,

Ik begrijp je onzekerheid. Graag wil je bevestiging hebben dat alles goed gaat met je kleintje. Heb je wel al een echo gehad? Het voelen van je eigen baarmoeder is bij 13 weken nog best lastig. Vaak ligt de bovenrand van de baarmoeder nu net boven het schaambot. Je voelt als je in je buik drukt een hard randje. Maar nogmaals dit kan lastig zijn. Soms kan het zijn dat je baarmoeder wat naar achter gekanteld is. Dit kan geen kwaad, maar dan is de baarmoeder bij 13 weken niet goed te voelen. Ik zou je adviseren bij de volgende controle die je bij je eigen verloskundige of gynaecoloog hebt, te vragen of ze aan jou kunnen laten zien hoe je je eigen baarmoeder kan voelen. Ik hoop dat je hier iets mee kan! Succes!

groetjes Monique

3. Roosje1984

19 mrt 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Monique,

Dank voor je uitgebreide reactie. Ik heb reeds twee keer een goede echo gehad. En dat is ook eigenlijk de enige bevestiging die ik heb voor mezelf. Ik voel me verder lichamelijk heel goed.

Ik moet dinsdag weer voor controle naar de verloskundig en zal het haar dan vragen!

Groeten

Deel Deze Pagina