terug naar wat nachtelijke rust

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door pinki75, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pinki75

pinki75 Nieuw lid

22 jan 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter (6 wkn oud) had net de neiging om in de avond wat uren tussen de voeding te laten, soms al tot 6 uur ertussen. Ik blij. Nu, na enkele dagen diarree, na heftige reactie op spruwmedicatie, is dit verdwenen. Ze wil weer iedere nacht elke 2-3 uur, en overdag mag er rustig 4 uur ertussen. Kan ik het sturen zodat we s nachts weer wat meer tijd tussenkomt, i.p.v. overdag?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Je schrijft dat ze
    A: nog erg jong is: gezien haar leeftijd mag ze nog afstemmen en ritme zoeken (en zoeken betekent ook dat het ritme wat ze leek te hebben nog mag veranderen).

B:er verschillende dingen hebben gespeeld die hier mogelijk invloed op hebben gehad: Reactie op spruw en diarree. Ik vind het waarschijnlijk dat ze hierom is gaan regelen. Ze heeft de extra calorie nu nodig. En de mooiste groeimelk geef je nu eenmaal in de avond en nacht!

Ik zou willen zeggen: kijk het een week of wat aan, gun haar de tijd om een en ander weer op de rit te krijgen en evt. haar ontwikkelingssprongetje en regeldagen achter zich te hebben. Dan kun je kijken of ze het nog steeds zo doet, of een ander ritme aanneemt. Evt. zou je haar overdag eerder kunnen aanleggen (zo in de middag naar eind van de middag, in de hoop dat ze dan vast clustert en haar rust op een later moment neemt zoals voorheen)

Veel succes!

3. pinki75

pinki75 Nieuw lid

22 jan 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het advies, Heidi. Ik ga het zo doen.

4. pinki75

pinki75 Nieuw lid

22 jan 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag stel ik nog een vraag, want ons mensje heeft nu weer een behoorlijke verkoudheid te pakken. Ze wil al enkele dagen zo vaak worden aangelegd, tussen de eens in de 3 kwartier, á 1,5 uur of max. 2,5 uur. Is het normaal dat ze zó vaak komt? Dat doet ze nu toch al een hele tijd, enkele weken, vanwege allerlei klachten. Ik ga twijfelen, is mijn melk wel voedzaam genoeg, heeft ze niet iets geks onder de leden?. En ik ben giga moe. O, en mijn tepels doen erg veel pijn. Dus mijn vragen zijn, is het normaal om zo vaak te willen worden aangelegd (ze huilt en hapt), en kan ik bij een verkouden baby iets anders dan zo vaak aanleggen?

5. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Op zich kan het, maar misschien ook slim om even verder te kijken: spruw (pijnlijke tepels, gevoelig in haar mondje: kan het huilen verklaren)
    oorpijn, (overleg op CB)
    niet effectief drinken en daardoor snel weer voor een voeding komen, of juist hele veel binnenkrijgen, soms gepaard met veel lucht happen door aanhappen en loslaten. Hiervoor handig wanneer een lactatiekundige met je meekijkt.

Vraag bij CB of neem contact op met lactatiekundige in je buurt: zo kun je kijken of iets ingrijpen nodig is of niet.

Succes!

Deel Deze Pagina