tampontes

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door berbel, 22 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik lees steeds over 'tampontest'. Ik begrijp dat je nieuwsgierig bent maar als je wel zwanger bent lijkt het me niet zo goed.
     
  2. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Wat is een tampontest?
     
  3. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Met een tampon naar binnen op de dag dat je ongi zou worden om dan de baarmoeder aan te tippen om te kijken of er bloed aan komt.
     
  4. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Idd Muppie, maar nog even reageren op berbel.
    Slecht is dit in ieder geval niet hoor! Als je zwanger bent, is de baarmoeder mooi dicht totdat je vliezen gebroken zijn, dus die tampon maakt dan helemaal niks meer uit.
     
  5. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hai,

    Ik had hier echt nog nooit van gehoord... :)
    Denk je thuis te zijn in de babywereld :) :)

    Elmo
     
  6. milou

    milou Niet meer actief

    je kunt ook gewoon met je (schone) vinger naar binnen gaan en die vervolgens afvegen aan het toiletpapier. als het vlak voor je nod wat rozig wordt, dan ben je waarschijnlijk niet zwanger.
    bovendien, als je je baarmoedermond in de gaten houdt, kun je ook voelen of die nog dicht zit, of misschien al wat meer open staat (als de :evil: komen)
    dit alles constateer je voordat je sporen in je slipje vindt (heb ik gemerkt).
     
  7. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Zo'n uitgebreid onderzoek heb ik nog niet uigevoerd :confused: ;)
     
  8. manuela6

    manuela6 Actief lid

    12 dec 2005
    490
    0
    0
    Noord-Holland
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Elmo ook niet..enne...ga je er dan misschien niet te veel
    mee bezig?

    Misschien ben ik toch nog TE kalm?

    Elmo

    (of zal ik me er eindelijk bij neergelegd hebben?)
     
  10. milou

    milou Niet meer actief

    ik vind het zelf wel handig, je weet iets meer dan. kijk je kunt natuurlijk ook op de dag van je nod de hele dag naar de wc gaan, maar volgens mij ben je er dan veel meer mee bezig.
    daarnaast heb ik de vorige cyclus slechts 1 ovutest hoeven te gebruiken, in combinatie met mijn eigen waarnemingen, dus dat scheelt ook.
     
  11. milou

    milou Niet meer actief

    ik weet wanneer mijn eisprong ongeveer is (binnen een periode van 5 dagen). dus dan let ik op bv pijn in de buurt van de eileider, cervixslijm (maar dit is bij mij niet zo duidelijk), en de baarmoedermond. die baarmoedermond is rond de eisprong echt anders: hoog (je moet je vinger heel ver naar binnen steken), lekker zacht, en open. maar om dit op te merken moet je wel regelmatig je baarmoedermond bestuderen om de verschillen te voelen.
     
  12. AnnaS

    AnnaS Fanatiek lid

    25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    En als je al een kindje heb gehad word het nog wat moeilijker om je baarmoederopening te kunnen controleren, omdat de opening al veel wijder is.
    Bij mij komt er geen verandering kwa opening, wel voel ik het verschil bij hoog en laag.
     
  13. Niet meer actief

    oke dus dat wordt studeren dus. Wel jammer als je een kindje heb dat het dan moeilijker is te voelen.
     

Deel Deze Pagina