hallo allemaal mijn zoontje van ruim 3 maanden drinkt friso normaal gemeng met comfort i.v.m het hevige spugen en de krampjes.. nu heb ik het langzaam afgebouwd omdat hij geen last meer heeft van krampjes en ook niet meer tot nauwelijks spuugde.. sinds 2 dagen geef ik alleen de normaal maar ben weer terug bij af, hij spuugd weer erg veel en het lijkt ook alsof hij niet verzadigd is na zijn flesje terwijl hij bij de normaal en comfort samen soms 20/30cc liet staan.. moet ik nou weer terug op het oude ritme? dus het mengen van comfort en standaard? groetjes wanhopige moeder
Waarom mengen? Volgens mij maak je het jezelf alleen maar moeilijker daardoor en op alleen Comfort doen ze het over het algemeen ook prima. Ik geef trouwens nog steeds Comfort. Ik ga binnenkort een de normale proberen, want van groeimelk bestaat er geen Comfort meer.
ik meng het met normaal omdat hij van alleen comfort weer op 1 of andere manier verstoppingen krijgt..voor de verstoppingen heeft hij nu de lactulose omdat hij luie darmen heeft..
Oh ok, ik heb altijd begrepen dat Comfort juist tegen moeizame ontlasting is. Heeft hij dit nog steeds? Want meestal zijn na een maand of drie de ergste problemen wel over. Ik geef ook nog altijd ABC-Dodhilis, dit is een probiotica, misschien dat dit ook helpt bij moeizame ontlasting. Ik vond het bij de krampjes wel goed werken namelijk.
comfort is eigenlijk tegen de moeizame ontlasting maar hier werkt het juist andersom, dankzij de lactulose heeft hij nu regelmatig ontlasting en dat gebruik ik nu een maand, ik weet niet wanneer ik moet gaan afbouwen en durf het ook niet omdat ik niet weer terug bij af wil.. de krampjes zijn eigenlijk zo goed als voorbij . maar het spugen keert nu weer terug, doe ook al nutriton bij de voeding maar helpt ook niet
Jeetje wat lastig. Ik geef nog steeds comfort en dat gaat prima. Straks stop ik en ga ik over op groeimelk of gewone melk. Misschien is het een kwestie van tijd? Heb je al een ander merk geprobeerd met de comfort versie?
heb eigenlijk bijna alle merksoorten gehad om eerlijk te zijn maar geen die bij hem pastte zoals de friso, dus ga denk ik terug op het oude ritme dus friso normaal met comfort.. ben eigenlijk net blij dat het zo goed ging omdat ik zoveel heb meegemaakt in de afgelopen 3 maanden met hem..
klein adviesje: rommel niet teveel met de voeding, kindjes moeten er zo´n 2 weken aan wennen en elke keer geven ze wel een of andere reactie. TEnminste dat zei mijn kinderarts