Weinig reactie op Gonal F, wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Babalina, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babalina

Babalina Nieuw lid

14 nov 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hallo,

Ik ben recentelijk begonnen met het spuiten van hormonen om mijn eicellen in te laten vriezen. Dit doe ik bij Medisch Centrum Kinderwens. Ik heb Gonal F gekregen, en spuit daar 300 eenheden van per dag (ik ben vorige maand 40 geworden). Bij mijn vorige cyclus werden er 12 eitjes geteld, toen kon ik echter nog niet starten met de hormonen vanwege Corona, dus dat ben ik deze cyclus gestart.

Nu had ik vanmorgen een echo (op dag 9 van mijn cyclus, 8e dag van het slikken van hormonen) om te kijken wat het resultaat daarvan was, maar bleek er slechts 1 eicel goed gerijpt te zijn en slik ik nog wel drie dagen hormonen door tot een nieuwe echo, maar moet ik er rekening mee houden dat het starten van de procedure niet veel kans heeft. Ik spuit dus Gonal F en sinds dag 6 ook Fyromedel.

Nu vroeg ik me af of er van jullie dames zijn die ook weinig reactie hadden op Gonal F? En of andere hormonen later wel werkten?
    En of het aantal follikels per keer kan verschillen, oftewel de ene maand dus 12 en deze maand dus veel minder?

Uiteraard ga ik deze vragen ook stellen aan mijn arts, maar die spreek ik pas later deze week.

Ik ben nu heel teleurgesteld, maar wil graag hoop houden.

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het aantal follikels kan inderdaad per keer verschillen, ook al zou je dezelfde dosis spuiten.

Maar je bedoelt dat er op de uitgangsecho op cyclusdag twee-drie tijdens je vorige cyclus twaalf follikels klaar lagen? Dat je nog niet begonnen was met de hormonen, dus het was geen follikelmeting? Als dat zo was, is het helemaal niet te zeggen dat deze twaalf ook daadwerkelijk gegroeid zouden zijn. Dus van dat aantal kun je niet uitgaan. Soms groeien follikels helemaal niet, of ze groeien een eindje en krimpen dan weer. Uiteindelijk blijven er een paar dominante over, die doorgroeien tot een eisprong/punctie. Als je toen geen follikelmetingen hebt gehad. weet je niet hoeveel er uiteindelijk van die twaalf overgebleven zouden zijn. Dus dat kun je niet vergelijken met de follikelmeting die je nu op dag 9 had.

Als je een lage eicelopbrengst hebt, kun je overwegen om over te stappen op Menopur. Dit slaat soms beter aan en kan voor een betere eicelkwaliteit zorgen. Soms wordt er ook een combi van Puregon/Gonal F en Menopur gespoten.

Nog niet opgeven, hoor! Heel veel succes!

3. Babalina

Babalina Nieuw lid

14 nov 2020
    2
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel Jippie voor je reactie! Ze zagen op de vorige echo tijdens mijn vorige cyclus inderdaad 12 follikels, maar daar is niks mee gebeurd, omdat dat slechts een meting was als uitgangspunt voor het wel of niet starten van de behandeling.

Ik heb altijd een regelmatige cyclus gehad, maar nu had ik vooral geen last van de hormonen en blijken ze dus ook heel weinig gedaan te hebben.

Ik ga zeker vragen om een ander middel en heb de naam Menopur genoteerd! Omdat het gaat om een eicel invries procedure, moet ik alle hormonen zelf betalen en kost het me een lieve duit, dus ik kan niet elke maand een ander middel proberen...

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het wel of niet hebben van bijwerkingen van de hormoonmedicatie zegt niet zoveel over of het aanslaat. Soms had ik weinig last en een goede opbrengst. Een andere keer had ik continue opvliegers en andere klachten en was er weinig gegroeid. Je lichaam kan er elke ronde anders op reageren, geen idee waarom.

Balen dat je de hele procedure zelf moet betalen. Is er geen verzekeraar die zoiets vergoedt? Hopelijk is Menopur een optie en reageer je daar beter op. Heel veel succes!

Deel Deze Pagina