ervaring met kleuren van rompertjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door project x, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. project x

project x Lid

2 jul 2013
    8
    0
    0
    Heeft er iemand ervaring met het kleuren van rompertjes?
    Ik heb heel veel witte rompertjes gekregen , maar wilen wil eigenlijk leuke jongens kleuren. Dus ik dacht vanavond, geniaal, ik kleur ze gewoon allemaal blauw met dylon. Iemand ervaring mee? of is het een dom idee?

2. meliez

meliez Actief lid

26 apr 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Je kan er allicht 1 proberen, hoe er kan het zijn? Als het niet goed uitpakt heb je 1 'raar' gekleurd rompertje en de rest is dan nog gewoon wit.

3. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Enkel mijn ervaring met een klamboe kan ik met je delen;

Klamboe was wit en ik kocht een paarse Dylon. Het pakte als lila uit. Ik heb het idee dat je het misschien donkerder kan krijgen met 2 keer verven.

Verder moet je ook bedenken dat alles blauw wordt; dus bijv. ook de maatlabels.

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Als het gewoon katoen is, kan je het kleuren.
    Ik heb het al met beddengoed gedaan. Bij mij verkleuren de labeltjes trouwens niet (deze zijn vaak een ander materiaal dan katoen)

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Let ook wel op met het per se willen van kleurrijke rompertjes. Dat leek me in het begin ook leuk, ik had ze in alle kleuren. Maar uiteindelijk dragen ze die toch altijd onder andere kleren, en dan is het soms lastig als je geen neutrale rompertjes hebt. Of dat vond ik toch...

6. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Tie and dye is ook erg leuk, als je er van houdt. Gewoon een plukje romper pakken en strak afbinden met touw. Je krijgt dan van die hippie-cirkels die licht blijven. Is weer eens wat anders :)

7. project x

project x Lid

2 jul 2013
    8
    0
    0
    Wortel mag ik vragen met welke verf heb je het gedaan? Dylon?
    En geef de lakentjes niet af later in de wasmachine of op je kindje :(

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier ook gedaan, met lakentjes, hydrofielluiers en rompertjes. Ik had fuchsia, alles werd gewoon roze (tussen licht en donker in, heeft niets van fuchsia weg...). Als je de gebruiksaanwijzing volgt, en eventueel nog een keertje extra na wast, dan geeft het echt niet af. Hier niet tenminste.

9. baby S

baby S Actief lid

18 feb 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
    Tip : Handwas dylon werkt beter als wasmachine

10. project x

project x Lid

2 jul 2013
    8
    0
    0
    iemand ervaring welke kleur word mooi blauw? ik zag dat er dylon heel veel soorten blauw was.
    Leuk jullie reacties te lezen. Hydrofiel ga ik ook eens proberen! goed idee. we wilde bij mijn oudste niet weten wat het was, dus die zijn nog wit!

11. Blogmama

Blogmama Actief lid

5 sep 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    Wij hebben voor onze dochter veel witte rompertjes, ik vind het ideaal met wassen en ze blijven mooi wit. Ons dochtertje is vorig jaar geboren toen had ik van alles wat: Wit, roze, met printjes, grijs, blauw. Maar nu koop ik eigenlijk alleen nog wit.

12. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik had hier voornamelijk witte rompers. Die schijnen niet door met een licht/ wit truitje.
    Met verven geen ervaring. Behalve dat mijn moeder de hydrofiel luiers heeft geverfd en lang als theedoek heeft gebruikt ;)

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben bijna alle hydrofiele luiers gekleurd in een blauwe kleur.
    En de twee pacco doeken ook aangezien die roze waren en we ze gekregen hadden...
    is prachtig mooi blauw geworden en ook nog steeds mooi blauw en de hydrofiele luiers worden nog steeds veel gebruikt en dus veel gewassen.

14. Janna

Janna Fanatiek lid

Dit!

"Leuke" rompertjes zijn leuk, maar het is maar ondergoed. Je draagt het onder kleding en het geheel ziet er m.i. juist lelijker en onverzorgder uit als rompers doorschijnen. Hier dus altijd ff rompers zonder print. Onder kleding witte rompers en als de mouwen onder een T-shirt uit moeten komen een kleurtje, maar nog steeds ff.

15. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens, als je dan een witte broek of shirt hebt dan zie je de kleur er door heen.

Deel Deze Pagina