eigen hartslag voelen in m'n buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door eve, 25 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Als ik m'n handen op m'n buik houd om die kleine te voelen bewegen dan voel ik m'n eigen hartslag heel erg. M'n navel gaat ook echt op en neer op het ritme van m'n hartslag (het lijkt me tenminste heel sterk dat het de hartslag van die kleine is). Vind dit best irritant (heb het niet eerder gehad) omdat ik daardoor die kleine minder goed voel. Hebben jullie dit verschijnsel ook?

2. MarionM

MarionM Bekend lid

2 aug 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Ja soms wel! Misschien heb je ook een voorliggende placenta en komt het daardoor?

3. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    ik heb dat ook vooral als ik s'ochtends wakker wordt dan voel ik mijn eigen hartslag ook heel erg. mijn placenta ligt aan de achterkant trouwens.

patricia

4. Marja79

Marja79 Lid

22 sep 2006
    14
    0
    0
    Hallo,

ik heb dit ook. laatst las ik dat de kleine dan vruchtwater naar binnen krijgt en hierdoor de hik krijgt. Dit is waarschijnlijk wat je voelt.

5. patricia24

patricia24 Actief lid

27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    de hik voelt anders van de kleine, das net een klokje wat tikt, althans bij mij dan, en dat houdt een paar minuutjes aan en daarna is dat getik weer weg. :)

patricia

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zag voordat ik zwanger was ook regelmatig mijn buik op en neer huppen op mijn hartslag.
    Mischien heeft het wel niets met zwanger zijn te maken.

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Nee, het is echt je eigen hartslag ! Je grote slagader komt hoger in je buik te liggen en daardoor kun je hem zelfs zien kloppen. Ik had dit ook redelijk in het begin van de zwangerschap en heb het aan de VK op het forum gevraagd.

Het kan verder geen kwaad hoor, het is helemaal normaal.

Groetjes,
    Nikki F

8. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Ja! dat heb ik ook!
    Best irritant zeker omdat ik de kleine nog niet zo goed voel,
    en dus telkens overal waar ik voel, m'n eigen hartslag voel.
    Ik heb het van begin zwangerschap, hiervoor heb ik het nooit gehad.

9. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Is heel normaal hoor. De baarmoeder en buik is zo goed doorbloed dat je dit vanaf het begin ergens al kunt hebben. Ik had het heel vroeg.

10. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik had het ook al heel vroeg en het is idd heel normaal.

11. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Ik heb dat ook! twijfel alleen nog steeds of dat mn hartslag is of het hikken van de baby.
    Het is wel heel regelmatig als een hartslag maar het is ook na een paar minuutjes weer weg.

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    Ik heb het precies het zelfde al een hele poos mijn hele buik gaat gewoon naar boven en naar beneden boven / zijkant en onderkant in mijn buik voel ik mijn eigen beat.

13. trutje

trutje Fanatiek lid

12 apr 2006
    3.411
    0
    0

Leg je de vingers van je andere hand in je hals. Zeker weten dat het je dan wel duidelijk wordt. Hikken is ontzettend anders.

Deel Deze Pagina