terug van gynaceloog..en nu??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door nieuwjaar, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nieuwjaar

nieuwjaar Actief lid

30 dec 2012
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag allemaal...
    Pff ik moet ff van me afschrijven hoor en ik heb ook een paar vraagjes...

Vandaag voor het eerst naar de gyn. geweest.
    Wij zijn nu 8 maanden bezig opzich een regelmatige cyclus.

vandaag een inwendige echo gehad.
    De gyn. kon 1 eileider zien de andere niet zei ze..:(...o ja ze kon hem in iedergeval niet zo snel op de echo zien?? ik heb ook niet doorgevraagd stom weet ik maar goed ik was toch wel heel gespannen;).
    Wel zei ze dat ze dacht te zien dat mijn eisprong er aan kwam(aan de slijmvorming)(kan kloppen want ik test nu al vanaf zaterdag positief!!
    Alleen het eitje kon ze niet zo snel zien??

man lief moet nu zaad inleveren en ik moet volgende week bloedprikken....spannend allemaal.
    Heeft iemand hier ervaring mee???

En nog een vraagje....vanaf vrijdag vruchtbaar slijm en zaterdag positieve ovulatie test vrijdag en zaterdag geklust.
    Zojuist ovulatietest negatief.
    Maken we kans???

We hebben zondag,maandag en vandaag wel geprobeerd te klussen maar man lief is te gespannnen en kan niet onder druk presteren erg jammer maar hij doet zo zn best en ik wil ook niet dat die zich gaat uitputten!!
    Maar heeft iemand ervaring dat die 2 a 3 dagen voor eisprong kluste en toch zwanger bleek te zijn??

Nou ik hoop heel erg op reactie liefs nieuwjaar

2. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sterkte meid, als je zaterdag hebt geklust heb je nog wel kans hoor, zaadjes kunnen tot een week lang overleven!

3. wolffje

wolffje Fanatiek lid

7 apr 2013
    1.320
    0
    36
    zwanger worden
    omg. zwolle
    hoi hoi
    het is een hele stap zo naar de gyn, maar achteraf heel fijn,
    ik had bij 1e gesprek (2dagen voor ongie) nog geen eisprong gehad meer info kreeg ik ook niet stom dat we er niet na vragen he;)

ik heb toen ook week later moeten bloed prinken dit is om de kijken of bepaalde waardes wel goed zijn en op je een soa hebt.

1e keer zaad inleveren van mijn man was hier ook heel spannend (wij moeten in de winter en je moet potje goed warm houden)
    2e keer ging al weer makelijker, het is even een raar idee dat je het moet doen mijn man zegt tis voor een goed doel, wel goed de instructies in boekje lezen!!

ik zou niet weten of je dan kans hebt dat het raak kan zijn door dat je 3 dagen hebt geklust, maarja alles is mogelijk

succes met alles

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Altijd spannend om de mmm in te gaan. De onderzoeken die je nu krijgt zijn de basisonderzoeken. Deze doen ze eerst en zo nodig kan er nog meer onderzocht worden. Allemaal een beetje onwennig in het begin, maar het went al snel... Hopelijk zijn jullie snel zwanger! Maf ik vragen waarom jullie al na 8 maanden naar de Gyneacoloog moeten? Wij zijn voor onze 1e na 1,5 jr. Doorgestuurd en nu ook weer bijna een jaar bezig voor de 2e, maar huisarts wil ons niet opnieuw doorsturen, ondanks dat we voor de 1e meerder vruchtbaarheidsbehandelingen hebben gehad. Uiteindelijk zijn we toen na 2,5 jr. Alsnog spontaan zwanger geworden in een rust maand...

5. nieuwjaar

nieuwjaar Actief lid

30 dec 2012
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!

Ja idd 8 maanden is erg snel ik lees idd dat men meestal pas na een jaar naar huisarts gaan. maar ik was een beetje ongerust(en ongeduldig hihi)
    Dus ik dacht ik probeer het gewoon en de huisarts vond het geen probleem om me door te sturen om zo mijn bezorgdheid af te laten nemen hopelijk!!

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Oké dat is inderdaad fijn om je bezorgdheid weg te nemen. Hopelijk wordt je alsnog snel spontaan zwanger! De reactie van mijn huisarts vond ik ook een beetje vreemd, omdat bij nmr 1 het zaad van mijn man zo slecht was dat we van iui over gingen maar IVF. Uiteindelijk een gelukstreffer in de overstap van iui naar IVF. De medicatie was zelfs al in huis. Zeker als je dit als huisarts weer vind ik het raar dat ze ons laat aantobben en niet een beetje meelevender is. Ze bracht het als dat ik al eens eerder zwanger ben geweest en het nu dus ook wel zal lukken... Hopelijk heeft ze gelijk! En anders gaan we na onze vakantie de Gyneacoloog zelf bellen voor een afspraak en dan horen we wel of ik persé een doorverwijzing nodig heb...

7. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik vind het eigenlijk nogal raar dat je HA je geen verwijzing geeft als de eerste 'keer' al zoveel 'problemen' gaf...

Hier net zo, qua bezorgheid, ik heb in het verleden ook psychische problemen gehad (is nu sinds een jaar of 2 behoorlijk stabiel) en daarom hadden zowel ikzelf, mijn vriend als mijn HA (uiteindelijk) toch wel zo iets van stuur maar even door. Ik kan me namelijk buitensporig druk maken om iets, en hierdoor neemt misschien de spanning wat af voor mij, en dat is precies wat ik vaak nodig heb om weer 'tot rust' te komen. :)

Liefs,

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Waarschijnlijk omdat Misty1984 uiteindelijk spontaan zwanger is geworden...

Net als je bijvoorbeeld na 2 jaar proberen een mk krijgt. Dan ben je qua maanden "bezig" ook weer terug bij af. Mijn gyn zei altijd "met een "behandeling" maak je niet meer kans op een goede zwangerschap. Tja en daar kun je het dan doen en erg sneu voor degenen die het betreft.

Dat Ts nu al onderzoeken krijgt vind ik ook erg snel. Maar als de uitslagen goed zijn wil niet zeggen dat ze dan ook echt de mmm in mogen al.

Ik heb me vandaag op de wachtlijst voor augustus gezet voor een HSG onderzoek. Afgelopen oktober alle onderzoeken goed maar nu, na 18 maanden, nog niets... Ik heb nog maar 1 eileider, de andere verloren door een bbz dus ben nu extra zuinig én bezorgd. Vind het zo raar dat het in 18 maanden nog niet gelukt is terwijl het in 2009/2010 (16 maanden) het 4 x gelukt was.

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @ Nieuwjaar.... vind het wel een beetje raar dat je gyn én "weinig" kon zien maar wel zegt dat je ei er aan komt? Heeft ze geen eitjes gezien en/of opgemeten?

10. nieuwjaar

nieuwjaar Actief lid

30 dec 2012
    150
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cyntje 78,

Wat de gyn zei was dat ze 1 eileider goed kon zien(kon ik mee kijken op scherm)
    de tweede eileider kon ze niet zien.
    Ze zei dat ze dacht te zien dat mijn eisprong eraan komt. maar ze kon het eitje niet zien op de echo??
    Ik snap het ook niet helemaal...
    Maar goed even afwachten volgende week bloed prikken en man lief zaad leveren en dan ff over 4 weken vervolg afspraak.
    We wachten het gewoon af ik ben gewoon wel blij dat we door gestuurd zijn het voelt voor mij als opluchting.

Deel Deze Pagina