Terug van (heel lang) weg geweest

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Nurazvita, 21 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nurazvita

Nurazvita Actief lid

21 jan 2022
    132
    78
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal. Lang lang geleden was ik een zeer actief lid op dit forum. Ik zag dat het al 15 jaar geleden is dat ik hier lid ben geworden. Na meer dan 2000 berichten heb ik er de brui aangegeven: ik werd toch niet zwanger en om mijn zinnen te verzetten heb ik destijds mijn baan opgezegd en ben ik gaan studeren. Inmiddels zijn we jaren verder. In 2016 ben ik afgestudeerd als Bachelor jurist en daarna ben ik terug aan het werk gegaan.

Nu is het zo, dat mijn echtgenoot en ik allebei een vorm van autisme hebben. Dat maakt dat het leven voor ons toch al vol uitdagingen zit. Met de jaren werd één en ander alleen moeilijker in plaats van beter. Daarnaast heb ik een aantal aandoeningen waardoor ik in een rolstoel ben komen te zitten. Maar alle moeiten ten spijt, een kinderwens gooi je niet zomaar aan de kant. Wij gebruiken dan ook al jaren geen voorbehoedsmiddelen meer, maar een zwangerschap kwam er maar niet. Ik ben inmiddels 35 jaar, dus mijn biologische klok begint te tikken.
    Bij toeval, tijdens een ander medisch onderzoek bij mijn man, kwam onze vruchtbaarheid ten sprake en is er wat onderzoek gedaan. En toen ineens kregen wij te horen dat we maar 5% kans meer hebben op een spontane zwangerschap. Dat overviel ons volledig. Met mijn leeftijd in ons achterhoofd zijn we toch maar eens gaan praten met een gynaecoloog/fertiliteitsarts. Dat was een heel prettig, open en eerlijk gesprek. Er zijn nog een aantal hobbels die genomen moeten worden voordat wij daadwerkelijk een eventueel traject in kunnen, maar we zijn wel begonnen aan de weg daarnaar toe. Of we er uiteindelijk echt voor gaan, dat zal nog moeten blijken, maar spannend is het wel.

Ik merk dat ik behoefte heb aan ervaringsdeskundigheid en daarom ben ik hier teruggekomen. Ik hoop dat ik hier wederom een fijne tijd kan hebben.

Huismuisie, Dutchgirl1991, Ploop en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Welkom terug! Jullie hebben al een hele reis achter de rug zo te lezen.. Heel veel succes, ik hoop dat jullie droom uit zal komen ❤

Nurazvita vindt dit leuk.
  3. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Welkom terug! Wat een heftig verhaal. Heel veel succes ❤️ Hoop dat jullie droom uitkomt.

4. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Wat een heftig verhaal en uiteraard welkom terug! Ik duim dat jullie droom (snel) mag uitkomen ♥️

Deel Deze Pagina