Ik heb een vraagje aan degene die zwanger zijn ondanks zwak zaad. Hadden jullie die maand rond de eisprong elke dag gemeenschap of lieten jullie er bewust dagen tussen. Ik heb zelf namelijk altijd de neiging om geen 1 dag te willen missen als ik denk dat mijn eisprong er aan komt, maar nou vraag ik mij af of dat juist de oorzaak kan zijn dat het niet lukt. Ik weet alleen dat de beweeglijkheid niet goed is, maar aantal weet ik niet. Ik ben benieuwd. Groetjes jinky
tja ik kan alleen onze eigen ervaring vertellen maar die zal ongetwijfeld weer anders zijn dan die van andere... destijds bij de 1e twee kids waren we echt nog een stel "konijnen" als je snapt wat ik bedoel, en bij de 1e was ik direct de 1e ronde zwanger, bij de 2e zelfs door de pil heen... en toen we besloten voor een 3e te gaan was dat "konijngebeuren" al lang niet zo meer aan de orde en ben ik uiteindelijk in november samen met hem in het ziekenhuis terecht gekomen om zijn zaad te laten testen waarvan de uitslag bitter slecht was... conclusie op basis van die 1e was dat zijn zaad zo slecht was (hoeveelheid-snelheid-afwijkend-antistoffen e.d.) dat een "normale" bevruchting er waarschijnlijk niet in zou zitten maar dat er nog een paar keer een onderzoek nodig was om echt duidelijkheid te verschaffen... ook de volgende keren waren de uitslagen niet goed zo niet nog slechter zelfs en zouden we aangewezen zijn op de mm waar we 16 mei terecht konden om te horen hoe wij verder zouden gaan (wanneer te starten met iui want daar was zijn zaad wel goed genoeg voor na bewerking)... ik heb het toen echt wel van me af kunnen zetten dat het ons zelf niet meer zou lukken en dat het umc onze enige kans zou zijn op een zwangerschap... Ed is toen in halverwege april ruim anderhalve week thuis geweest, en het was eigenlijk weer als vanouds wat betreft dat konijn gedoe (waarschijnlijk omdat de druk eraf was ofzo ik weet het niet).... maar ik zat wel begin mei met 2 posi cb's in mijn handen en 1 predictor.... dus ja de 1 zal ongetwijfeld zeggen dat je het niet te vaak moet doen om zijn zaad "te sparen" terwijl ik er persoonlijk van overtuigd ben zeker nu met deze 3e dat je het niet vaak genoeg kunt doen om de kans op hoe slecht het zaad ook is te vergroten...er hoeft er immers maar 1 te zijn die alle obstakels overwint... ik zou zeggen doe het zo vaak als je zelf wilt succes meid
Bij ons werd ook aangeraden elke dag te klussen, omdat het zaad van mijn vriend minder lang leeft (als het in de baarmoeder zit). We hebben wel voor de tijd, een aantal dagen onthouding gehad. Op het moment van een positieve ovulatietest hebben we het iedere dag gedaan. En uiteindelijk gelukt!
wat een duidelijk antwoord! Harstikke bedankt! Leuk om jouw ervaring en mening te lezen. Groetjes jinky
Bedankt voor je reactie! Hadden jullie de onthouding, omdat dat geadviseerd werd of omdat het bij jullie zo uitkwam? Groetjes jinky
Hoi Jinky, Ik denk dat iedereen inderdaad wel iets anders zegt zelfs arten. Onze uroloog heeft geadviseerd en keer in de 2 dagen. En de laatste keer dat we er waren adviseerde hij 3 dagen onthouding tot je positieve ovu test. succes in ieder geval. gr vruchtje
Wat onze gyn zei (zo zie dus idd dat elke arts wat anders zegt!) dat het niet uitmaakt bij goed of slechter zaad hoe vaak je het doet..... er zit altijd wel 1tje bij die 'goed' genoeg is om er te komen..... Onthouding langer dan 3 dagen is alleen volgens mijn gyn weer niet goed..... dus elke 3 dagen, om de 3 dagen, om de 2 dagen, om de dag... wat je zelf wilt!
Wel heel verschillend zeg. Ik neig zelf meer tot de iedere dag en af en toe om de 1/ 2 dagen. Maar vooral in de vruchtbare periode wil ik graag iedere dag. Het is fijn om jullie ervaring en verschillende adviezen te lezen. Ik denk dat ik dan toch maar op mijn gevoel afga, want hieruit blijkt dat niks het beste lijkt en het blijft gewoon een moment van geluk Groetjes jinky