proefplaatsing uwv lengte en overige vragen hierover

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door justme1974, 7 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Weet iemand of een proefplaatsing bij het uwv ook één maand mag duren ipv twee? De uren die daarop worden aangegeven, zeg 24 uur per week, als die telkens niet gehaald worden, wat dan? Dus bijvoorbeeld ik heb een plaatsing voor 24 uur per week, maar tot nu toe kom ik niet aan die uren, wat dan?
    Hoe zit het met gemaakte afspraken op dagen? Stel je spreekt van te voren af dat je de maandag niet hoeft te werken en je past daar je activiteiten op aan en ineens willen ze wel dat je op maandag komt, heb je daar dan nog iets op te zeggen? (opvangtechnisch toch een ding lijkt me). En wat doe je als je van tevoren weet dat ze niet van plan zijn je dat contract voor zes maanden aan te bieden voor die 24 uur?

Hoe sterk sta je dan? En belangrijker; wat moet je daar nou mee? Ik voel me namelijk nogal kwetsbaar en durf het uwv niet eens te bellen, omdat ik niet weet hoe en wat en vooral niet over wil komen als "niet meewerkend". Want ik moet natuurlijk 24 uur beschikbaar zijn, want dat is ook mijn uitkering. Maar ze zullen toch ook snappen dat die plotselinge maandag een probleem gaat geven en ik daar dus niet op gerekend heb, juist omdat van te voren dus de werkdagen zijn besproken.

Wat nu? Welk nut heeft de proefplaatsing voor mij eigenlijk?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Justme1974,

Je hebt praktische vragen over je proefplaatsing en geeft aan dat je die vragen liever niet aan UWV stelt.

Je hebt je vraag gesteld in het topic van UWV Webcare Team. Ik zal daarom hieronder een antwoord plaatsen. @KimK, MommyB, mausi, Toeteke en MamaOktober13 dit topic is niet bedoeld voor het voeren van discussies. We willen hier graag een duidelijk vraag en antwoord overzicht houden. Ik heb jullie reacties daarom verwijderd.

@Justme1974, de periode van een proefplaatsing wordt individueel afgesproken. Dit kan dus best één maand zijn. Meestal is het twee maand en dit kan eventueel verlengd worden. De invulling van de werkzaamheden bespreek je met je werkgever. Twijfel je over de gemaakte afspraken of hoe de werkgever er mee omgaat? Neem dan juist tijdens de proefplaatsing contact op met je adviseur werk bij UWV. Deze kan je adviseren hoe om te gaan met de situatie en wat je wel en niet kunt zeggen/doen.

Het nut/doel van een proefplaatsing is de werkgever de gelegenheid te geven te beoordelen of je geschikt bent voor de functie waarin je gaat werken.

Actuele informatie over een proefplaatsing vind je hier.

Ik wens je veel succes bij je werkzaamheden.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina