2 vragen over vergoedingen, wie kan mij helpen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Radha, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Radha

Radha Lid

9 dec 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik begin eind november met mijn eerste ivf behandeling. Ik heb daar 2 vragen over en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Van de zorgverzekeraar krijg ik niet echt een goed antwoord;).

1. Ik krijg het bedrag van 2.047,60 euro als het maximale Nederlands tarief vergoed. Is dat per poging of voor alle drie de pogingen totaal?

2. Stel dat de eerste behandeling in november/december mislukt en wij in januari nog cryo's over hebben en deze dus in het nieuwe jaar worden terug geplaatst, tellen deze dan nog mee in de eerste poging? of begin je dan weer opnieuw omdat het 2013 is?

2. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi Radha,

De vergoeding is per poging. Cryo's vallen onder dezelfde poging.
    Een poging is een poging als je een punctie hebt gehad. Wordt de poging daarvoor afgebroken, blijf je de poging behouden.

Succes!

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Volgens mij is dat bedrag per poging, maar aangezien dit volgens mij niet de gebruikelijke weg is die je volgt zou ik het gewoon even navragen bij je verzekering.

Een poging telt vanaf de punctie en alle terugplaatsingen vallen daaronder die voortkomen uit die punctie.
    De drie pogingen is niet per jaar maar per doorgaande zwangerschap. Het maakt dus niet uit waar het in het jaar valt, het telt gewoon door.
    Je krijgt dus niet drie pogingen per jaar.

Heel veel succes

4. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Van de website van Home | Freya

Vanuit de basisverzekering worden drie IVF-behandelingen per doorgaande zwangerschap vergoed. Daarbij telt ook een afgebroken behandeling als een behandeling. De telling gaat in na een geslaagde punctie. Een doorgaande zwangerschap duurt ten minste twaalf weken na de terugplaatsing van het embryo. Na een doorgaande zwangerschap begint de telling opnieuw. Vergoeding van IVF is dus ook mogelijk voor een volgend kind.
    Een cryo-behandeling, dat wil zeggen een cyclus waarin een ingevroren embryo wordt teruggeplaatst, wordt gezien als onderdeel van de IVF-behandeling waarin het embryo is ontstaan. Binnen één poging kunnen dus meerdere embryotransfers plaatsvinden, van embryo's die uit dezelfde IVF-poging in het laboratorium zijn ontstaan, zonder dat er sprake is van een nieuwe poging.

Het maakt dus niet uit of een cryo terugplaatsing in een ander jaar plaatsvindt, je krijgt in totaal maar drie pogingen tot je een doorgaande zwangerschap hebt, dan pas begint de telling opnieuw.

Deel Deze Pagina