Terugbetalen of ontvangen?

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 2 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Nee hoor helemaal niet dom...er kan uiteraard sprake zijn van een heel bijzondere situatie..dan ben ik wel benieuwd wat;)
    Maar ik vind het gek om zomaar op een forum te plaatsen: ik doe geen aangifte, heb een paar jaar geleden een keer gekeken en toen moest ik flink betalen dus deed het maar niet. Kijk ik ben geen belastingexpert maar zo werkt het iig niet hier.

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wij krijgen een lekker bedrag terug. :D

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ai...ik hoop idd voor de Marnatman en -vrouw dát er idd sprake is van een bijzondere situatie want de belastingdienst weet je vroeger of later altijd te vinden. En dan kan je straks een vermogen gaan (terug)betalen, ik zou het risico niet willen lopen in elk geval! :cool::$

4. Hemelsblauw

Hemelsblauw Actief lid

1 aug 2014
    234
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tussen 0 en 45 krijg je niks terug, tussen 0 en 45 hoef je ook niks te betalen, voor zover als ik het begrepen heb (stond bij mij onderaan de aangifte.

5. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Wij krijgen een flink bedrag terug.

6. linde90

linde90 Niet meer actief

Beide terug

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Niet handig om geen aangifte te doen als je weet dat je moet terug betalen, ze kunnen tot 5 jaar terugvorderen

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    :( ja klopt...en dat doen ze ook

Ik werk trouwens niet en hoef ook nooit aangifte te doen. Mijn man wel en we doen dat ook netjes elk jaar.

9. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Hier ook de hypotheekrenteaftrek jaarlijks, ook een flink bedrag wat terugkomt.

10. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0

Als jij niet werkt en je man wel krijg je hoogstwaarschijnlijk de algemene heffingskortingen terug. Krijg je deze al per maand van de belastingdienst? Anders loont het echt wel om aangifte te doen ;)

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Wij hebben jaren geen aangifte hoeven doen dit jaar wel ivm de schade vergoeding. En verdomd 300 euro terug betalen. Als ik volgend jaar geen brief krijg sla ik gewoon weer over

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ja klopt

Wij krijgen alles per maand...dus we krijgen altijd wel terug. Stelt niet zoveel meer voor de heffingskorting vergeleken met 5 jaar terug. Oo geen zorgtoeslag meer...dus we worden als gezin met 1 werkende flink gepakt. Maar daardoor ga ik niet sneller aan het werk. :D

We hebben nu meer belasting moeten betalen en moeten naast de teruggave nu ook iets bijbetalen. De voorlopige teruggaaf was dus te hoog ingeschat.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    het is inderdaad lang niet meer wat het geweest is.
    Nu ontvang ik "maar" 67 euro terug. Met de oude regeling was dat een paar honderd meer geweest.
    Maargoed, positief benaderen...ik hoef niet te betalen :p

14. tuc

tuc Niet meer actief

Hoe komt het dan dat je geen aangifte hoefde te doen..jouw man toch wel omdat hij werkt?

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij krijgen zoveel terug dat ik me afvraag of het klopt ;) Maar alles was ingevuld en klopte met mijn cijfers. alleen de hypotheek rente niet maar die heb ik aangepast.

16. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Wij krijgen ook een paar duizend euro terug..
    Ik snap soms niet dat mensen zich zo bestolen voelen als ze moeten betalen.. Het is natuurlijk rete zuur, maar dat betekend gewoon dat je te veel toeslagen hebt ontvangen of te weinig belasting over je inkomsten hebt betaald! Toen ik een erfenis kreeg gestort heb ik m'n loonheffing omhoog laten zettem omdat ik al op m'n vingers kon uitekenen dat ik boven een bepaalde grens zat.
    En onder andere dankzij mensen die belasting ontduiken moeten er nu op de verkeerde dingen bezuinigd worden. We brullen allemaal dat het zo slecht gaat met nl maar zij die het hardste brullen zeiken ook het meeste over de belastingdienst...

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Vriend moest 4 euro betalen en ik krijg 149 terug

18. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Dus als je geen brief krijgt hoef je geen aangifte te doen? Of werkt dat niet zo? Dit jaar geen brief gehad. Dus eigenlijk had het niet gehoeven?

Ik heb wel een keer een brief gehad waar in stond dat ik helemaal geen aangifte hoefde te doen voor dat jaar.

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Geen idee hij werk idd gewoon maar nooit hoeven doen:) dus toen ik de brieven kreeg eerst maar eens gebeld naar een belasting mannetje

20. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik snap het niet... iedereen moet toch aangifte doen als je inkomsten hebt?

Ik kreeg nooit een brief mijn man wel. Nu is het andersom. Maar wij hebben altijd aangifte gedaan.

Deel Deze Pagina