Nee hoor helemaal niet dom...er kan uiteraard sprake zijn van een heel bijzondere situatie..dan ben ik wel benieuwd wat Maar ik vind het gek om zomaar op een forum te plaatsen: ik doe geen aangifte, heb een paar jaar geleden een keer gekeken en toen moest ik flink betalen dus deed het maar niet. Kijk ik ben geen belastingexpert maar zo werkt het iig niet hier.
Ai...ik hoop idd voor de Marnatman en -vrouw dát er idd sprake is van een bijzondere situatie want de belastingdienst weet je vroeger of later altijd te vinden. En dan kan je straks een vermogen gaan (terug)betalen, ik zou het risico niet willen lopen in elk geval!
Tussen 0 en 45 krijg je niks terug, tussen 0 en 45 hoef je ook niks te betalen, voor zover als ik het begrepen heb (stond bij mij onderaan de aangifte.
Niet handig om geen aangifte te doen als je weet dat je moet terug betalen, ze kunnen tot 5 jaar terugvorderen
ja klopt...en dat doen ze ook Ik werk trouwens niet en hoef ook nooit aangifte te doen. Mijn man wel en we doen dat ook netjes elk jaar.
Als jij niet werkt en je man wel krijg je hoogstwaarschijnlijk de algemene heffingskortingen terug. Krijg je deze al per maand van de belastingdienst? Anders loont het echt wel om aangifte te doen
Wij hebben jaren geen aangifte hoeven doen dit jaar wel ivm de schade vergoeding. En verdomd 300 euro terug betalen. Als ik volgend jaar geen brief krijg sla ik gewoon weer over
Ja klopt Wij krijgen alles per maand...dus we krijgen altijd wel terug. Stelt niet zoveel meer voor de heffingskorting vergeleken met 5 jaar terug. Oo geen zorgtoeslag meer...dus we worden als gezin met 1 werkende flink gepakt. Maar daardoor ga ik niet sneller aan het werk. We hebben nu meer belasting moeten betalen en moeten naast de teruggave nu ook iets bijbetalen. De voorlopige teruggaaf was dus te hoog ingeschat.
het is inderdaad lang niet meer wat het geweest is. Nu ontvang ik "maar" 67 euro terug. Met de oude regeling was dat een paar honderd meer geweest. Maargoed, positief benaderen...ik hoef niet te betalen
Wij krijgen zoveel terug dat ik me afvraag of het klopt Maar alles was ingevuld en klopte met mijn cijfers. alleen de hypotheek rente niet maar die heb ik aangepast.
Wij krijgen ook een paar duizend euro terug.. Ik snap soms niet dat mensen zich zo bestolen voelen als ze moeten betalen.. Het is natuurlijk rete zuur, maar dat betekend gewoon dat je te veel toeslagen hebt ontvangen of te weinig belasting over je inkomsten hebt betaald! Toen ik een erfenis kreeg gestort heb ik m'n loonheffing omhoog laten zettem omdat ik al op m'n vingers kon uitekenen dat ik boven een bepaalde grens zat. En onder andere dankzij mensen die belasting ontduiken moeten er nu op de verkeerde dingen bezuinigd worden. We brullen allemaal dat het zo slecht gaat met nl maar zij die het hardste brullen zeiken ook het meeste over de belastingdienst...
Dus als je geen brief krijgt hoef je geen aangifte te doen? Of werkt dat niet zo? Dit jaar geen brief gehad. Dus eigenlijk had het niet gehoeven? Ik heb wel een keer een brief gehad waar in stond dat ik helemaal geen aangifte hoefde te doen voor dat jaar.
Geen idee hij werk idd gewoon maar nooit hoeven doen dus toen ik de brieven kreeg eerst maar eens gebeld naar een belasting mannetje
Ik snap het niet... iedereen moet toch aangifte doen als je inkomsten hebt? Ik kreeg nooit een brief mijn man wel. Nu is het andersom. Maar wij hebben altijd aangifte gedaan.