Als je verwacht dat je iets moet betalen of iets terug krijgt moet je aangifte doen. Over het algemeen is het voor jezelf moeilijk in te schatten of dat zo is, daarom kun je het beste elk jaar je aangifte invullen. Mocht je niks terug krijgen of hoeven te betalen en je hebt geen brief gekregen dat je aangifte moet doen, dan hoef je de aangifte niet in te sturen. Als je geen bijzonderheden hebt, maar alleen loon bijvoorbeeld (geen koophuis, geen kind etc.) dan hoef je over het algemeen geen aangifte te doen. Dat wat ingehouden wordt aan loonheffing op je loon via je werkgever is precies voldoende. Mocht je een kind hebben dan raad ik je sterk aan je aangifte in te vullen. In dat geval heb je namelijk recht op extra heffingskortingen.
Oké wij krijgen altijd terug. Vorige keer heb ik een fout gemaakt vandaar dat ik de brief heb denk ik.
Bosi wel doen. jij bent thuis en omdat je man dus werkt krijg algemene heffingskorting kan tot 2200 euro per jaar zijn.
Normaal krijg ik terug (record staat op 700 euro, maar dan wel de Engelse belastingdienst ). Dit jaar krijg ik niets maar hoef ook niets terug te betalen. Dikke vette prima. Vriendlief kreeg een mooi bedrag terug aan teveel betaalde zakenautobelasting (om het maar even zo in het Nederlands te noemen )
Dat iemand geen aangifte hoeft te doen als die idd alleen werk en loonbelasting heeft...dat kan. Maar wat hier een aantal pagina's geleden stond bestaat toch niet...kijken naar je aangifte en als je flink moet bijbetalen dan maar geen aangifte doen.
De belastingdienst komt er vanzelf een keer achter dat er belasting verschuldigd is. Geen aangifte doen terwijl je weet dat je terug moet betalen is gewoon belastingontduiking.
Omdat ik het altijd erg jammer vind dat dit soort losse kreten gedaan worden zonder enige uitleg daarna
Wij kregen altijd terug en moeten nu ineens betalen. Snap er niks van want er is niks in onze situatie veranderd.
Nou het is ook goed om duidelijk te laten merken dat het niet normaal is. Er zijn genoeg jongere meiden hier op zp die zomaar kunnen denken "Oh zo kan het ook" met deze reacties houden ze het wel uit hun hoofd
Ik krijg dit jaar 175 minder dan vorig jaar terug maar als nog een mooi bedrag van 4 getallen ☺☺☺
Bij ons komt hij donderdag. We verwachten terug te krijgen, omdat ik niet werk en mijn man wel. maar het is altijd maar de vraag met de belasting Ben wel rete nieuwsgierig naar het bedrag van de algemene heffingskorting. Iemand een idee hoe ik er zelf makkelijk een schatting van kan maken??
Ik krijg inderdaad terug omdat ik niet werk en manlief wel... alleen normaal hoeft manlief niets terug te betalen en nu wel een aardig bedrag...