Heeft er hier iemand van ZP inbraakbeveiling thuis? Zoja wat hebben jullie en wat zijn de kosten hieraan verbonden? Wij wonen nu in een woning waarvan er twee keer is ingebroken bij de vorige bewoners. De buurt is niet echt super vriendelijk tegen ons, en er zijn al meerdere kleine incidenten voor gekomen. Dit geeft mij echter niet een veilig gevoel. Partner krijgt volgende week een alarm in zijn auto geinstalleerd. De vorige bewoners zijn ook als ware "weggepest". Autobanden neergestoken, dingen vernield. We kunnen goed opschieten met de directe buren.. dingen worden dus ook altijd pas gedaan als "hun slapen" of meerdere mensen niet thuis zijn. Weet wel wie het doen, maar zonder bewijst sta je nergens.. daarom zaten we te twijfelen over buiten een camera hangen en thuis inbraakbeveilinging.. maar ik vroeg me af wat de kosten hieraan verbonden zijn.
He bah, dat lijkt met niet fijn wonen! Wij hebben geen alarm oid. Wel twee honden, waarvan er eentje groot en waaks is (knappe inbreker die hier binnen komt ). Dat geeft ons eigenlijk genoeg gevoel van veiligheid..
Wij hebben wel een alarm, eerst zeer ontevreden maar ondertussen vind ik het erg fijn. Geeft me toch een geruster gevoel..
Toen we in het begin van ons huis net woonde is er ook een poging tot inbraak geweest. gelukkig zijn ze nooit binnen geweest maar ons raampje was wel geforceerd.. Werd er echt bang en onrustig van dus hebben we toen besloten om via nuon een alarm kastje aan te sluiten.. betaal je wel maandelijks 30 euro maar ik had wel het idee dat ik veilig in me huis woonde.. tot nu toe ook niks meer gemerkt.. succes ermee
Wij hebben ons er ooit in verdiept maar toch niet gedaan. Alle materialen + installatie waren 'gratis', maar je betaalde daarna toch een fors bedrag per maand. Dit is op zich niet erg, maar als ik dan zag wat je ervoor terugkreeg... Er moest al in minimaal twee sectoren alarm zijn, anders gebeurde er sowieso niks. Er kwam in eerste instantie niemand van het alarmbedrijf, maar eerst werd er een lijst afgebeld (jijzelf en anderen die je er als reserve opzet). Die zouden dan eerst moeten kijken of het 'echt' was. Voor minder geld kun je zelf een systeem installeren dat bij de eerste melding automatisch bericht naar je mobiel stuurt. Dat heeft een vriendin van mij. Dan kan ze beslissen om bijv. zelf te gaan kijken of een ander te vragen even te kijken.
Ik weet niet waar je woont maar hier stonden net gasten aan de deur van securitas. Kijk even op hun site. Dan krijg je nu het alarmsysteem twv. 2000 euro gratis en kost 30 euro in de maand. (nee ik heb daar geen aandelen ofzo ) Ik heb het niet gedaan wil geen 30 euro betalen. Mar dat moet je dus rekenen als een beveilingsbedrijf langs moet komen als er een melding is. In dit huis is al 2x ingebroken (wij wonen in een hoekhuis, die zijn eerder doelwit) en daarna hebben de vorige bewoners dit huis bijna hermetisch beveiligd met extra sloten, ramen vervangen voor dubbelglas, inbraakstrips, ijzeren hekwerken voor de ramen voor en achter. Dat scheelt ook al een heel eind..
Ken iemand die camera installatie doet, en moet zeggen dat wij daar ook wel over na hebben zitten denken. Voordeel is dat je dan ook via je telefoon kan kijken naar je camera's en dus altijd zicht hebt op je huis, en niet alleen achteraf terug kunt kijken. Weet niet waar je woont, maar zou je wil link kunnen sturen via pb. Omdat hij net begonnen is is hij ook nog niet zo duur.
Daar hebben we zitten naar te kijken alleen zitten te twijfelen over aansluitpunten. Waar hang je de cameras precies.. zicht in het donker moet er ook zijn... We hebben rolluiken en die willen we snachts wel dicht kunnen doen en daardoor niet bang hoeven te zijn dat je niks ziet.
Die camera's hang je dan buiten, en voor zover ik weet kun je ook in het donker nog genoeg zien (weet niet precies hoe het werkt). Maar je kunt altijd vrijblijvend informatie aanvragen natuurlijk!
70 euro voor een oke camera. Van D-Link, incl infarood. Je kunt via je telefoon alles volgen (zijn appjes voor), ook kun je een foto laten sturen naar een email adres als er "verandering" optreed. Als je man dus de deur uit gaat krijg jij een mailtje met foto's daarvan. Eventueel kun je er ook een timer op aansluiten. Moet wel onder een afdak hangen, want hij is niet waterdicht. En voor het raam kan, maar dan werkt infarood niet, dat weerkaatst in je ruit, waardoor je wit beeld krijgt. Of je zou een bouwlamp achtig iets moeten kopen die aangaat als er iemand in de buurt loopt, en een camera zonder infarood kopen (56 euro van hetzelfde merk). Als je er een wilt met harde schijf, dus zelfde functies als die andee, maar met harde schijf, dan ben je voor 4 camera's incl infarood ongeveer 350 euro kwijt voor een oke setje (niet op en top en ook niet heel slecht).
Ooh, en je hoeft geen camera expert te zijn om het allemaal aan te leggen. Tis vrijwel allemaal plug-and-play systeem.
Vader van vriend heeft een alarm is erg tevreden! Geen idee wat de kosten daarvan zijn. Wij zelf hebben alleen overal knippen op de deuren/ramen sluiten alles goed af. Doen de traphekjes dicht (die kraken en piepen) Dus hoop dat ze daardoor niet zo snel naar boven komen haha. Verder ligt er een knuppel naast ons bed. De auto hebben we wel verzekerd tegen diefstal maar ook geen alarm. Een nep camera is niet zo duur, maar zou er wel in willen investeren als dat soort dingen hier zouden gebeuren brr lijkt me niks..