Hallo Dames, Zouden jullie mij uit kunnen leggen wat Weight Watchers nou precies inhoud... Ik bedoel hoe gaat het in zijn werk? Wat kost het je uiteindelijk? Hoe zit het met die cursussen, moet je die volgen? En is het goed vol te houden? Ik schok weer behoorlijk toen ik vanmorgen op de weegschaal ging staan, en wil na volgende week er echt wat aan gaan doen!! Maar nu twijfel ik: Of WW, of weer naar de dokter voor een verwijzing naar de dietiste waar ik ook goede ervaring mee heb!!
De informatie staat vast wel op hun site, maar wil ook graag ervaringen van andere... Hun proberen natuurlijk toch hun product te verkopen!
Ik doe ww. Je krijgt bij ww een punten budget, dat mag je per dag eten. Elk voedingsmiddel is een aantal punten. Daarnaast krijg je een budget per week dat je aan lekkere dingen mag besteden. Je mag alles eten, mits je ook maar je groenten, fruit, vetten en calcium binnenkrijgt. Maar Mac Donalds, chips, chocola, het mag allemaal, als je maar binnen dat budget blijft. Ik doe het met bijeenkomsten, handig als je weinig discipline hebt. Je kunt het ook online doen. Honger hebben is verboden. Daarnaast kun je, als je wil, ook telvrije dagen doen. Dan mag je eten zoveel je wilt van een bepaalde "groene" lijst. (Groenten, fruit, bepaalde broden, eieren etc) Voor mij werkt dit omdat je alles mag eten. Het gaat langzaam maar het gaat. Het kan even zoeken zijn naar de beste methode voor jou, wat voor mij werkt kan voor jou weer anders zijn.
Ik ben begonnen met Weight Care. De zogenoemde shakes en maaltijdrepen. 1,5 week met 2 maal daags shakes volgehouden. Maar na meerdere mensen gesproken te hebben krijg je toch elke keer te horen dat je gewoon gezond moet eten. Veel fruit, de tussendoortjes laten staan. Veel water drinken en al het zoetigheid de deur uit. Succes ermee, het blijft een eeuwige strijd tegen die stomme kilo's.
juist GEEN tussendoortjes laten staan, het is goed voor je om elke 2-3 uur wat te eten, ook hoeft zoetigheid echt de deur niet uit, je moet ermee leren omgaan om met mate te eten (dan kan je het heel je leven volhouden) Dat leert WW je ook wel, een dietiste ook, is net wat voor begeleiding jij denkt nodig te hebben wat je fijn vind, bij een dietiste kreeg ik te weinig binnen dus ging k stil staan, daar heb ik met WW geen last van, ook geen restricties, ik mag gewoon alles hebben..
Ik doe ook eens in de zoveel tijd aan WW, zo nu ook weer. Ik doe het online. Vaak doe ik het 2-3 maanden (maar dan hoef ik er ook niet al te veel af te hebben) en dan stop ik weer. Ik ben er toen in een jaar, met dus 2of 3 keer 2 mnd, 9 kilo mee afgevallen. Dit was voor mijn zwschap, nu zit er weer 4 kilo op. Het WW principe vind ik echt geweldig, je kunt idd alles eten, je hoeft niets te laten staan op feestjes ofzo. Voor die feestjes heb je dus ook nog extra weekpunten. Het fijne ook vind ik dat je met sporten, of gewone activiteiten punten kunt verdienen, en dan dus ook ziet dat je wel genoeg moet eten. En dus idd juist om de 2-3 uur iets moet eten. Ik eet vaak 2 brood sochtends maar dan ik dus nu 1 sochtends en dan 1 nog om half 11 als tussendoortje. Toevallig vd week bij Obese weer even op alert gemaakt, dat als je om de 2-3uur wat eet je lichaam daar aan went, en weet dat ie op tijd weer wat krijgt en het voedsel dus niet hoeft op te slaan (als vet)... Ik heb eigenlijk altijd wel voor mezelf dat ik alleen in het weekend chips en wijn mag drinken, dus mijn week begint bij zondag, en dan doordeweeks let ik heel goed op... Dan kan ik vaak in het weekend alles wel eten en drinken wat ik wil. Het helpt mij altijd heel erg om weer even goed bewust te worden van wat ik eet, maar vooral ook de hoeveelheid. Ik hoop er nu maar weer eens een goede 5 kilo mee af te vallen. Succes, je moet er voor jezelf idd even goed over nadenken of je het in een cursus moet doen voor de discipline of dat je het zelf kan online (ik betaal 15,- pm)
Ik bedoelde de ongezonde tussendoortjes Had de zin verkeerd geformuleerd. Dus ipv een gevulde koek een rijstewafel. Dat soort dingen. Maar WW is dan ook niet mijn dieet. Ik persoonlijk ben daar te zwak voor, als ik toch aan friet begin dan eet ik toch meer dan dat ik mag. Ik kan het beter helemaal laten staan.
ja dat is inderdaad een moeilijk iets maar je blijft de rest van je leven niet zonder friet (e.d.) dus ik wil het toch graag leren en gaat elke maand een stukje beter eigenlijk het is (en blijft) een work in progress hihi