Op zich toch logisch, als je iets aangaat lijkt me toch dat jij zelf ook de nodige informatie hierover opzoekt? Helemaal als het om zoiets belangrijks gaat.
Er zal dan vast wel een fout zijn gemaakt dat ze de ww in loondienst periode erbij hebben genomen.. Dus laat dat goed uitzoeken. En Misschien had je wat meer informatie moeten krijgen maar je had zelf ook meer informatie moeten opzoeken voordat je aan zo'n regeling begint..
Helaas zitten wij nu ook in soort zelfde situatie. Alleen word er nu verwacht dat wij ww gaan terug betalen waar toen die tijd mijn vriend recht op had. (door fouten die zijn doorgekomen en die hun hebben gemaakt, moeten wij nu terug betalen) Heb ook met veel stress hier van gelopen. Hebben bezwaar aangetekend en hebben nu uitstel van betaling gekregen tot ze alles hebben uitgezocht...zucht!
Ts je man kan zich inloggen bij uwv.nl, daar kan hij precies zijn documenten inzien alle brieven dus en verder ook hoe hun de berekeningen hebben gemaakt. En zelfs zijn historie aan inkomsten wat hun van de belastingdienst hebben gehad.
Maar WW is er ook niet om een studie te volgen.....helaas!! Maar hoop nog steeds dat je het niet terug hoeft te betalen hoor.
Als ik het zo bergrijp zal je een deel terug moeten betalen en een deel word aangepast vanwege foute gegevens dit zal heus wel rechtgetrokken worden. Je zal er echter denk ik niet aan ontkomen het geleende deel terug te moeten betalen. De soep wordt vaak niet zo heet gegeten als dat ie opgediend wordt. Er zijn immers foute berekeningen toegepast begrijp ik uit je verhaal
Mijn man is sinds 2002 ZZP'er... Hij zat toendertijd ook in de WW. In die periode heeft het UWV er een flink zooitje van gemaakt. Google maar eens op zzp en ww/uwv...dan kom je heel veel verhalen tegen. Mijn man was zelfs bij het UWV geweest of hij zijn briefjes goed invulde, dat deed hij volgens hun...achteraf bleek dat hij ergens een kruisje had moeten zetten wat hij (en honderden andere ZZPers) dus niet hadden gedaan omdat dat dus niet was verteld. UWV gaf aan niet op de hoogte te zijn van het feit dat manlief ZZPer was dus manlief moest ff bijna 20.000 euro terug betalen. Hij heeft samen mijn zijn boekhouder de ene na de andere bezwaarbrief ingestuurd...maar toch moest hij terug betalen, alleen de boete werd gehalveerd. Toen hij eenmaal alles had terug betaald gingen wij in zijn ouderlijk huis wonen (zijn moeder ging naar een zorg instelling) Bij het uitzoeken van alle spullen en papperassen kwam hij een brief uit 2002 tegen van het UWV waarin zij aangaven op de hoogte te zijn dat hij als ZZPer werkte dus weer bezwaar ingediend... en hij heeft alles terug gekregen. Maar het was in die tijd een ramp als het ging om ZZPer en UWV...daar heeft zelfs DenHaag zich mee gemoeid...staat dus veel van over op Inet... Maar als je in je recht staat volhouden!!! Heel veel succes!!!