Opbouw vakantiedagen tijdens WAZO

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Micera, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    #1 Micera, 5 mei 2014
    Laatst bewerkt: 5 mei 2014
    Ik heb een vraag over de opbouw van vakantiedagen:

Officieel heb ik contract voor relatief weinig uren per week. Maar in de praktijk heb ik het afgelopen jaar veel meer uren per week gemaakt, die ik als "meer-uren" uitbetaald heb gekregen. Mijn WAZO-uitkering is daarom berekend aan de hand van het SV-loon, en niet aan de hand van mijn contract uren.

Graag zou ik nu meer weten over de opbouw van vakantiedagen tijdens de periode van zwangerschapsverlof en bevallingsverlof/WAZO-periode. Is er in deze periode sprake van opbouw van vakantiedagen?

Zo ja, kan ik deze informatie ergens online terugvinden, of eventueel zelf uitrekenen om hoeveel vakantiedagen dit gaat? Wordt er gekeken naar de uren die ik het afgelopen jaar heb gedraaid, of wordt er gekeken naar het aantal officiële contracturen voor de opbouw van vakantiedagen? Er is overigens geen sprake van een CAO, dus daar kan ik niets opzoeken over de opbouw van vakantiedagen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Micera,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoon.

Je vraagt of er in de periode van zwangerschaps- en bevallingsverlof sprake is van opbouw van vakantiedagen.

Tijdens je verlof blijf je in dienst van je werkgever. De opbouw van vakantiedagen is vaak geregeld in het arbeidscontract. Ik adviseer je daarom om dit met de werkgever te bespreken.

Meer informatie vind je op rijksoverheid.nl.

Ik wens je een fijne verlofperiode.

Met vriendelijke groet,

Doménique
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina