hallo, ik heb een poos geleden 8 mnd lang een ww uitkering gekregen.nu heb ik in die periode 1 a 2 proef gedraaid bij een schoonmaakbedrijf ik heb mijn toenmalige leidinggevende gevraagd of ik het meteen moest melden aan het uwv. zei zei op haar beurt tegen mij nee dat moet je doen na je proeftijd omdat je niet weet of je die doorstaat. nou prima dacht ik. ik heb echter de proeftijd niet doorstaan. nou kreeg ik een brief kortgeleden dat ik een deel moet terugbetalen omdat ik heb gewerkt. hoe zit dit nu moet ik dit nu echt terugbetalen(wat ik overigens niet kan) ???? fiona
Beste Fiona, Als je tijdens je WW-uitkering gaat werken moet je dit binnen één week doorgeven aan UWV. UWV kort dan het aantal uren dat je werkt op je uitkering. Als je al betaald bent door de WW voor de periode waarin je die uren hebt gewerkt en deze gewerkte uren zijn niet gekort. Dan heb je meer WW-uitkering ontvangen dan waarop je recht had. UWV vordert dit bedrag dan van je terug. Helaas heeft je toenmalige leidinggevende je dus niet goed geïnformeerd. Je vraagt of je dit bedrag echt moet terugbetalen. Ja, dit bedrag moet je terugbetalen. Je geeft ook aan dat je dit niet kunt terugbetalen. UWV biedt je de gelegenheid om het bedrag in termijnen terug te betalen. Je kunt hiervoor zodra je de brief met acceptgiro hebt ontvangen, bellen met het telefoonnummer dat op de brief vermeld staat. De medewerker spreekt dan met je af hoeveel je per maand kunt terugbetalen. Wil je dat liever per brief doen, dan kun je deze sturen aan het adres dat bovenaan de brief staat. Met vriendelijk groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare