Vragen betreft ww-uitkering na mijn verlof.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door bezigbijtje, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hieronder een aantal vragen waar ik tegen aan loop nu ik in augustus de ww in zal moeten als ik geen andere baan vind.

- Mijn verlof verloopt 2 augustus 2012 wanneer moet ik me dan melden bij de ww? OF word dit automatische gedaan omdat ik voor mijn verlof al bij jullie bekend was ivm ziekte?

- Als ik voor mijn ww in gaat een baan vind van (bijvoorbeeld) 10uur in de week en ik werkte 20uur in de week. Krijg ik dit dan via ww nog wel aangevuld tot 20uur?

- Ik heb ca. 4 jaar werk ervaring hoelang kan ik dan ww ontvangen?

- Als ik al wel in de ww zit en ik vind een baan voor ca 10uur in de week krijgt ik de resterende 10uur dan nog wel uitbetaald? en zo ja hoelang heb ik daar dan recht op?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Bezigbijtje,

Je kunt de WW-uitkering 4 weken voor de einddatum van het verlof aanvragen. Dat kan online via www.werk.nl. Daar kun je je ook inschrijven als werkzoekende.

Je krijgt een WW-uitkering voor het gemiddeld aantal uren dat je werkte in de laatste 26 gewerkte weken. Als je gedeeltelijk gaat werken voorafgaand aan je WW-uitkering of tijdens je WW-uitkering, maar je blijft minstens 5 uur per week werkloos, wordt de WW aangevuld tot dat gemiddelde. Blijf je na de gedeeltelijke werkhervatting minder dan 5 uren werkloos? Dan wordt de WW niet meer aangevuld. Is je gemiddelde minder dan 10 uur per week? Dan moet je minstens de helft van dat aantal uren werkloos blijven om aanvulling van de WW te kunnen krijgen

Voor de resterende uren dat je WW krijgt, moet je wel beschikbaar blijven voor werk en daar ook actief naar zoeken.

Hoe lang je hebt gewerkt, hangt af van je arbeidsverleden. Heb je in de 36 weken voordat je met verlof ging minstens 26 weken gewerkt? Dan krijg je een basisuitkering van 3 maanden. Heb je daarnaast in minstens 4 jaren gewerkt in de 5 jaren voordat je werkloos werd? Dan geeft ieder gewerkt jaar recht op een maand WW, met een maximum van 38 maanden. Alle jaren waarin minimaal 52 dagen is gewerkt, tellen mee als gewerkte jaren.

Actuele informatie over de WW vind je hier.

Ik wens je een goed verlof.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina