Teruggave eigen bijdrage kinderopvang

Discussie in 'Corona forum' gestart door Espoir, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Espoir

    Espoir Fanatiek lid

    28 feb 2013
    1.576
    731
    113
    Zo, ik baal even zeg!

    Op de site van de SVB stond dat we rond 1 april een brief zouden krijgen met de hoogte van het terug te ontvangen bedrage eigen bijdrage kinderopvang. Medio april zou dat uitbetaald worden.

    Nu ineens staat er dat ze wachten totdat ook de bso open gaat.

    Het gaat echt om serieus geld, had er echt op gerekend. Wat baal ik hiervan zeg!
     
  2. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Snap ik... en wanneer de bso open gaat? Joost mag het weten.
    Ik zie het maar als 'leuk extraatje' voor straks.
    Al heb ik liever dat de bso snel open gaat....
     
    Mapje vindt dit leuk.
  3. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Maar wat krijg je precies terug dan? Want dat is mij onduidelijk...
    Mijn dochter maakt af en toe gebruik van de noodopvang, hoe werkt dit dan? Betaal wel de afgesproken contracturen per maand gewoon...
     
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    Je krijgt over de gehele periode je eigen bijdrage terug. En het maakt dan niet uit of je wel of geen gebruik hebt gemaakt van de noodopvang.

    Ik vraag me alleen wel af hoe ze de eigen bijdrage berekenen over de periode waarin de kinderopvang wel weeropen is, maar de bso nog niet.
     
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Ben ik ook benieuwd naar... mijn dochtertje gaat naar de opvang, maar mijn zoontje kan niet naar de bso. Nouja ik wacht het maar af. Vind het allemaal wel wat slordiger geregeld als in de 1e lockdown. Maar ik vertrouw erop dat het wel komt.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  6. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    En wat verstaan ze onder eigen bijdrage? Het bedrag dat ik netto betaal?
     
  7. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Ik begrijp wel dat ze wachten met betalen totdat de BSO’s weer open gaan.

    Mijn vermoeden is dat de BSO’s na de meivakantie weer open mogen.
     
  8. Leemax

    Leemax Actief lid

    11 mrt 2014
    101
    33
    28
    Dat zou niet zo heel moeilijk moeten zijn. Als je KOT aanvraagt geef je per kind de opvangsoort, het aantal uren en het uurtarief door. Op basis daarvan (en het inkomen) wordt per kind berekend wat je aan toeslag krijgt. Dit tellen ze op en betalen ze aan je uit. Als je een proefberekening maakt zie je bij de uitkomst ook wat de toeslag per kind is.

    Maar het blijft natuurlijk de belastingdienst, dus of het echt zo makkelijk gaat...
     
    dreames en Mapje vinden dit leuk.
  9. Espoir

    Espoir Fanatiek lid

    28 feb 2013
    1.576
    731
    113
    Precies, en er wordt ook per kind gefactureerd.

    Wij hebben de afgelopen tijd, en maken de komende tijd, best veel extra uitgaven voor de opvang. Vind het echt l*llig, dat ze hun belofte niet nakomen
     
    Lafayette en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik vind het vooral lullig dat ze jullie niet op de hoogte stellen. Laatst zat ik te bellen met de BD voor wat anders en vroeg het zijdelings. Ze zei inderdaad het april verhaal. Als het anders is, moeten ze even een mail opstellen vind ik. Ik krijg alleen wat terug van de PSZ, maar er zijn mensen met serieuze bedragen.
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Het bedrag dat overblijft na de toeslag en wat je zelf moet betalen aan de kinderopvang.
     
  12. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik snap wel dat ze wachten tot de BSO weer open is. Anders krijgen mensen nu een deel en straks weer.

    Maar ik baal enorm dat je niets hoort over de BSO. Regering hoor je er niet over. Wel kunnen we tests doen met evenementen.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  13. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Krijg je nu echt de eigen bijdrage? Viel me op dat dit er vorige keer stond en dacht dat er nu werd gesproken over een 'tegemoetkoming'. Maar wellicht heb ik dat fout onthouden/gelezen.
     
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Dit viel mij ook op en vroeg me hetzelfde af.
     
  15. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.656
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Het staat toch op de site van de SVB? En ik heb het ook meer gelezen op nieuwssites dat het wordt terugbetaald als de BSO's weer open gaan.
     
  16. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik zie het allemaal wel. Ik snap dat het voor sommige mensen vervelend is als je bijvoorbeeld mindere inkomsten hebt. Mijn inkomsten zijn gelijk gebleven, dus ik vind het prima maandelijks het te betalen. Ik merk het wel wanneer het terug komt. Al netjes dat dit gebeurd.

    Waar ik vooral van baal is dat er niks duidelijk is over de heropening van de bso’s.
     
    Novi en Mapje vinden dit leuk.
  17. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    De eigen bijdrage krijg ik al elke maand terug gestort van mijn opvang.

    Het deel van de belastingdienst volgt denk ik in mei. Na de meivakantie zal de bso toch echt wel draaien mag ik aannnemen.
     
  18. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Nee. Je krijgt de BD iedere maand retour. De eigen bijdrage krijg je normaal niet terug, nu wel. Die volgt als de bso’s open zijn.
     
  19. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.617
    3.990
    113
    Ja vreemd dat ze wachten op de opening van de BSO. Ze kunnen de kdv delen toch al gaan uitkeren. Het moet toch per kind gedaan worden. En kdv is intussen allang weer open. Wij hebben alleen nog maar BSO opvang, maar ik snap dat het voor kdv echt wel een flink bedrag kan zijn wat je terug krijgt.
    De opvang (smallsteps) is ondertussen wel hun deel gaan uitkeren. Dat is het verschil wat de belastingdienst maximaal als uurtarief vergoed, en wat ze bij onze bso per uur vragen.
     
  20. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Mijn BSO betaald me toch echt elke maand het verschil terug wat boven het tarief van de belastingdienst is. Onze uurprijs ligt boven de grens van de belastingdienst.

    De rest komt idd pas als de BSO’s open zijn.
     

Deel Deze Pagina