Teruggave eigen bijdrage kinderopvang

Discussie in 'Corona forum' gestart door Espoir, 28 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Nou ik niet. We hebben veel moeite gedaan om andere opvang te regelen, heeft ons heel veel geld gekost. Ik heb mijn kind 1 keer! naar de noodopvang gebracht en we komen gelijk niet meer in aanmerking, dat vind ik wel raar ja.
     
  2. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Onze eigen organisatie /stichting
     
  3. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Maar dat gaat dan als het goed is alleen over het stukje dat boven het wettelijk maximum tarief zit. Niet over het verschil tussen KOT en het maximum tarief want dat gaat via de SVB en heeft de organisatie geen invloed op.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  4. cw26

    cw26 Fanatiek lid

    6 mrt 2015
    1.008
    290
    83
    Ik denk inderdaad dat je gelijk heb... Er staat, dat de stichting het verschil niet compenseert. Maar over het svb wordt niet gesproken.
    Ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat we niks zouden krijgen omdat we wel gebruik maken vd opvang. En ik hoef ook niks terug, want maak er gebruik van.


     
  5. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.930
    2.383
    113
    Ik weet niet of jullie opvang dit ook doet, maar die van ons heeft dit op tijd aangegeven en dan kies je er nu toch voor om ze gewoon wel te brengen en geen andere kosten te maken... Moet 't dan eerlijk zijn dat degene die geen opvang kunnen krijgen hetzelfde betalen als jij die wel opvang kunt krijgen? Wij die niet mogen brengen moeten ook extra kosten maken, maar mogen de Kids niet brengen. Jij mag ze brengen..
     
    nizzie86 en Sado vinden dit leuk.
  6. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.381
    5.648
    113
    De BSO blijft gewoon een groot deel ontvangen. Jij hebt betaald voor alles en krijgt alleen het deel terug dat boven de norm zit waarbij je recht hebt op KOT. Dus de eigen bijdrage krijg je nu terug. Dat is in de meeste gevallen een klein bedrag t.o.v. het hele bedrag wat je maandelijks aan ze betaalt. Nu ze geen kosten meer hebben aan materiaal en eten/drinken, denk ik zelfs dat ze erop vooruit gaan.
     
  7. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    De BSO krijgt gewoon de volledige door de overheid bepaalde maximum uurtarief. want alle ouders hebben gewoon hun contract uren betaald. ze geven zelf uit coulance de hoeveelheden terug die boven het uurtarief liggen.

    vergeet niet dat er ook veel personeel wat bijv. maar een contract van 0 of 4 uur hebben nu allemaal maar minimaal hoeven worden ingeroosterd. dus ook aanzienelijk minder kosten aan personeel.
    natuurlijk hebben ze wel bepaalde vaste lasten aan het gebouw, maar bij ons hoeven ze minder ruimtes te betrekken, en scheelt ook weer in huur en bijv. energie rekening ed.
    ik denk ook niet dat het voor de opvang organisaties nadelig is.
     
  8. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    #48 liset22, 6 apr 2021
    Laatst bewerkt: 6 apr 2021
    Nee, dit hebben ze niet van tevoren aangegeven, dat is nou juist het probleem. Anders had ik ook niet zo'n moeite hoeven doen natuurlijk...
    Dit speelde bij ons trouwens al vanaf december.
     
  9. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.622
    3.993
    113
    Wij zijn ook blij dat we onze baan nog hebben en wij vinden het ook een gunstig spaar potje. ondanks dat het gewoon echt rot is dat mijn jongens niet naar de BSO kunnen. hoop gedoe en planning om alle dagen te kunnen werken en voor de kinderen te kunnen zorgen.
    Wij betalen iedere maand voor 2 dagen 2 kinderen BSO, 900 euro bruto. 470 euro netto.
    Hiervan krijgen wij van de BSO organisatie op dit moment al 120 euro per maand wat dus boven het normale uurtarief is. dus een spaarpotje van 350 euro per maand, zo'n 1500 euro ondertussen. misschien niet een heel groot bedrag, maar toch aanzienlijk.
     
  10. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.930
    2.383
    113
    Dan snap ik je wel... Dat is wel gemeen dan idd.
     
    liset22 vindt dit leuk.
  11. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Ja precies, en misschien beetje naïef van mij. Maar er werd verzocht om zo weinig mogelijk gebruik te maken van de noodopvang en zoveel mogelijk iets anders te regelen, dus dat hebben wij gedaan. Uiteindelijk bleek dat bijna iedereen die er recht op had volledig gebruik maakte van de noodopvang en dat daarom de regeling werd ingetrokken. Met andere woorden, bijna niemand regelde dus iets anders...
     
  12. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Maar heb je dit al besproken met de organisatie? Kun je toch gewoon aankaarten. Ga er vanuit dat ze dan heus wel met je meedenken.
     
  13. Lafayette

    Lafayette Fanatiek lid

    13 okt 2012
    1.377
    1.562
    113
    Het was kennelijk naïef van de regering om te verwachten dat mensen met recht op noodopvang hun best zouden doen om zelf opvang te regelen, zoals gevraagd. Het siert je dat jij dat wel hebt gedaan. Het zou netjes zijn als de kinderopvangorganisatie in jouw geval er coulant mee om zou willen gaan, ik hoop het wel. Zou het zeker vragen!
     
    Huismuisie en liset22 vinden dit leuk.
  14. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Ik weet niet om hoeveel kinderen en hoeveel dagen het gaat maar bij ons was het de vorige lockdown 15 euro geloof ik. Het gaat alleen om de paar cent die het uurtarief hoger ligt dan het maximum tarief. Maakt niet dat het minder frustrerend is qua gevoel maar het zal waarschijnlijk niet om een heel groot bedrag gaan. Het grootste deel krijg je van de belasting/svb terug!
     
  15. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.696
    1.615
    113
    Vrouw
    Ligt aan hoe duur je opvang is. Hier is het minstens 50 euro per maand.
     
  16. Lm2

    Lm2 Niet meer actief

    Bij ons gaat het ook om meer dan 70 euro per maand.
     
  17. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik betaal sws €1,- per uur boven standaard, maximaal, tarief. Dus nee, geen 'paar cent' met 3 dagen opvang.
    En ik krijg dus niets terug van de opvang.
     
  18. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Ik betaal 9.25 per uur, dus dat is wel meer dan een paar cent helaas.
     
  19. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Maar je hebt dan toch ook gebruik gemaakt van opvang? Verwacht je dan zowel het geld van de svb als van het kinderdagverblijf terug? En wie moet die medewerkers van de opvang dan betalen?
     
  20. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.696
    1.615
    113
    Vrouw
    De vraag is niet aan mij, maar de opvang krijgt toch gewoon hun geld van de betalende ouders en wordt gecompenseerd door de overheid. Dus waarom zouden ze hun medewerkers niet kunnen betalen? Ze hebben normale inkomsten en vermoedelijk veel minder uitgaven. Ik bedoel ze gaven minimaal uit aan luiers en eten in een lockdown.
     

Deel Deze Pagina