Gulzig drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Libra, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hoi hoi,

Ons lieve mannetje is ontzettend gulzig als hij drinkt. Hij krijgt uitsluitend borstvoeding. Bij elke slok slikt hij ook een enorme hoeveelheid lucht mee naar binnen. Als ik hem niet na 5 minuten drinken afkoppel en laat boeren dan heeft hij bijna altijd daarna misselijkheid of darmkrampjes.

Heeft iemand een tip om dit wat te reguleren? Of ervaring hiermee?

alvast bedankt :)

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmmm, ik vraag me af hoe hij zoveel lucht naar binnen kan krijgen. Als de kleine goed vacuum ligt moet het haast onmogelijk zijn om lucht mee naar binnen te krijgen lijkt mij :oops:! Maar oke, dit kan ik helemaal verkeerd hebben. Even wachten op meer bruikbare antwoorden ;) ik ben ook wel benieuwd eigenlijk ;)!

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    hij ademt in door zijn neus en gooit er dan direct een hele grote slok melk achteraan. Soms dan boert hij ook echt als een volwassen kerel, zo veel lucht zit er dan in :confused:

Ik vind het gewoon zielig voor de kleine wurm...

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Is dat alleen als de tsr komt ? Of gaat dat de hele voeding door ?
    Om de hoeveel uren voed je ?

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat stom van mij dat ik daar dus niet aan gedacht heb :oops:! Ik zat er aan te denken dat ie het door zn mondje met de melk mee naar binnen nam zegmaar!

Maar idd zie vragen Nemo ;)!

6. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Als Ingmar wakker is kan het de hele voeding door gaan. Soms valt hij bijna in slaap aan de borst en dan drinkt hij wel rustiger.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het enige wat hier hielp was voeden met de fles... Mijn toeschietreflex was veel te veel voor hem. Verslikt hij zich ook vaak? Dat had Tobe namelijk wel.

8. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    mijn zoontje heeft dit ook gehad, en nu soms nog steeds..
    Mijn tsr is ook enorm sterk en de melk blijft echt met stralen lopen! soms liet hij los midden in de voeding en dan spoot het zo in zijn gezichtje! Hij verslikte zich ook regelmatig.. Ook hij boerde en boert nog steeds als een grote vent..
    Ik heb allerlei tips gekregen die voor mij niet echt hebben gewerkt, maar misschien bij jou wel?

*eerst wat afkolven, dat de ergste stroom weg is en dat hij wat rustiger kan drinken.
    *hongersignalen proberen eerder te herkennen en dan dus ook eerder aanleggen. Een hele hongerige baby drinkt vaak gulziger als een wat minder hongerige baby
    *tijdens het voeden om de twee minuten even afkoppelen, rustig laten worden en dan weer verder laten drinken.

overigens hoef je echt niet meteen over op een fles hoor. Ons ventje drinkt nog steeds heel gulzig maar hij krijgt nog steeds live voedingen (en ook gekolfd als ik werken ben), hij is nu wat groter en het lijkt vooralsnog steeds wat beter te gaan..

succes ermee, ik hoop dat je wat aan de tips hebt

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nee dat snap ik, maar als je kind 3 weken lang alleen maar CONSTANT aan het verkrampen is vanwege zijn voedingen en daardoor gewoon praktisch niet slaapt en 's nachts ook aan 1 stuk doorgaat op een heel hard volume... Tsja, ik kon op een gegeven moment alleen maar janken. En als dan vervolgens blijkt dat als je hem alleen met de fles voedt, het direct bijna helemaal over is en je een heel ander kind hebt, dan wil je wel hoor.

10. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier had ik een hele sterke TSR en heel veel melk.
    Hier had Mila ook erg veel last van.

De tips van afkoppelen en de TSR weg laten lopen, hielp hier gedeeltelijk.

Het wordt echt beter. Je kindje leert met de TSR om te gaan en de melk raakt afgestemd op de behoefte van je kindje dus dan wordt het ook beter.

Ik zou echt niet een fles gaan geven hoor. Hij is nog zo jong.Want dan raak je van de regen in de drup. Je hebt dan kans dat je hem helemaal niet meer aan de borst krijgt. Geef het even de tijd het wordt echt beter. En lukt het helemaal niet dan kan je altijd vragen of een lactatiekundige meekijkt

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Wat ook kan helpen eerst de tsr opwekken dat laten weglopen in een hydrofiele luier o.i.d. en dan proberen weer verder te voeden.
    Verder kun je ook proberen tegen de zwaartekracht in te voeden. Je gaat dan liggen of erg onderuit hangen en je kindje en jij buik op buik. Je ondersteunt dan het voorhoofd van het kindje. Snap je het ?

12. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    bedankt voor de tips :) Ik ga 't zeker eens proberen.

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

En helpt het wat ? Of wil dit ook niet ?

Deel Deze Pagina