Teruggezet bij 9 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door furby, 27 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Je weet pas echt zeker dat je zwanger bent als je over dit soort dingen gaat tobben

Maar.. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik nu 9 weken en 1 a 2 dagen zwanger.

16 oktober had ik een vitaliteitsecho bij de verloskundige (volgens mijn eigen berekening was ik toen 7.4/7.5) en de verloskundige meette toen 8.1.

Nu had ik gisteren (26-10)een pretecho (met eigen berekeningen 9.0/9.1) maar daar meette de echoscopiste 8.5.

Nu zit is gelijk in de stress als beide metingen zouden kloppen zou het kindje in 10 dagen niet veel gegroeid zijn.
    De echoscopiste zei dat ik mij totaal geen zorgen hoef te maken en dat alles er prima uitzag. Dat het kindje ook net wat kromme kon liggen. Maar uiteraard doe ik dit wel

Ervaringen?

2. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.714
    7.194
    113
    Vrouw
    Volgens mij ging het bij mij zo: 7 weken echo: precies 7 weken gemeten, 8 weken echo: 8+1 of 8+2 gemeten, 9 weken echo: 9 weken precies of 8+6 gemeten.

Het is nog zó klein en als de baby er net niet handig voor ligt, verandert dat de meting nogal.

Dus als je het zo ziet dat baby eerst eigenlijk 'te groot' gemeten is en daarna 'te klein', dan zie je in feite twee keer een kleine meetafwijking. Zou me er zeker geen zorgen over maken!

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ja, mijn ervaring is dat onder 10 weken een meetfout snel gemaakt is. Een verschil van 2 of 3 mm kan al een halve week verschil geven.

Bovendien kan de vk iets te ruim gemeten hebben waardoor je ineens een halve week verder denkt te zijn.

De termijnecho wordt niet zonder reden pas na 10 weken gedaan ..

4. Lin18

Lin18 Fanatiek lid

24 mei 2019
    2.174
    1.979
    113
    Vrouw
    Zou proberen je niet teveel zorgen te maken.

Echte meting gebeurt pas bij de termijnecho rond 11 weken.
    Eerder is het lastig zoals al geschreven hierboven.
    Zolang het er goed uitziet en groeit is het goed.

Fijne zwangerschap :)

5. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Ik zou me echt geen zorgen maken meis

hier kreeg ik eerste weken elke keer ander termijn te horen en vk legde uit dat het zeker tot 11 weken millimeter werk is en 1 millimeter verschil kan al 2dagen anders aangeven. Daarbij liggen ze dicht tegen de wand en is t moeilijk meten!
    Daadwerkelijk termijn krijg je ook pas rond 11 weken
    (En ook weer niet veel later want iedereen is anders gebakken dus elk kindje groeit anders. Maar rond de 11 weken moeten ze allemaal zelfde afmeting hebben)

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.650
    27.301
    113
    Vrouw
    Onder de 8+3 weken is geen betrouwbare termijnmeting :)
    Dus met 8+1 was de meting nog onbetrouwbaar en mogelijk te ruim gemeten. De meting van 8+5 is wel betrouwbaar.

7. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik zou me geen zorgen maken, het is nu nog zo klein en lastig te meten. Als ze een millimeter te veel of te weinig meten dan heb je al een andere uitkomst.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Omdat het moeilijk op te meten is, mag er een foutmarge in zitten van maximaal een week, volgens onze gyn. De echo mag dus maximaal een week naar boven of beneden afwijken van je uitgerekende datum. Je zat in beide gevallen binnen de marge van een week. Dus niks om je zorgen over te maken!

9. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Thanks meiden! Echt zo stom dat je je door zoiets zo kan laten beïnvloeden maar zo'n zwangerschap maakt zo onzeker..

Lin18 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina