Terugkeer in ww na wazo en zw uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door meisje26, 18 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje26

    meisje26 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    Beste uwv,

    Ik ben echt even heel erg boos. Ik ben op 18 dec uit mijn wazo gekomen en weer terug de ww in gegaan, hier is al het een en ander misgegaan maar daar zal ik verder niet op ingaan. Nu zie ik in mijn uwv dat mij. Ww uitkering is gekort met 13 weken terwijl ik ziek was als gevolg van zw schap! Dit mag niet en staat letterlijk op jullie site, na dit 25 x uitgelegd te hebben ben ik uiteindelijk net terug gebeld door iemand die voet bij stuk blijft houden en t zelf ook niet snapt geloof ik. Uiteindelijk werd de verbinding verbroken! Echt schandalig! Ik hoop echt dat jullie mij verder kunnen helpen want ik weet t niet meer..
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Beste meisje26,

    Wat vervelend dat er een aantal dingen niet goed zijn gegaan bij je overgang naar de WW.

    Ik wil je graag uitleggen hoe het zit met de duur van je WW-uitkering als je ziek bent geweest als gevolg van je zwangerschap.
    Als je ziek bent ten gevolge van je zwangerschap stopt de WW-uitkering inderdaad op je eerste ziektedag. Na het verlof wordt de uitkering verlengd met de duur van je ziekte, maar de eerste 13 weken worden niet verlengd. Vandaar dat je uitkering toch gekort is met 13 weken.

    Met vriendelijke groet,

    Yvonne
    UWV Webcare Team
     

Deel Deze Pagina