Althans ik denk dat het door dat wondje komt want iets anders kan ik niet bedenken. Vanmiddag voelde ik een beetje een beurs plekje op m'n enkel, maar nu is het inmiddels erg gezwollen en het doet pijn!! Ik voel het gewoon groter en pijnlijker worden. Volgens mij is het ontstoken ofzo. Herkent iemand dit? Ik heb een inimini wondje (al dicht en korstje erop) op die plek. What to do?
Ik ben bij m'n zus en zij heeft geen thermometer, ik voel me n klein beetje rillerig maar denk dat ik nu niet echt koorts heb. Ik dacht ook aan wondroos maar daar voel je je echt heel ziek door toch? De pijn en zwelling wordt wel vlot erger dus ik hou het zeker in de gaten.
Ik zou even met de HAP bellen, zij kunnen denk ik het beste beoordelen of je hier rustig mee kunt wachten tot maandag. Ik denk dat je zelf dan ook geruster bent.
Ik zou even langs de HAP gaan. Niet om gelijk paniekerig te doen, maar ik heb vorig jaar in het ziekenhuis gelegen naast een man die ook zoiets had, uiteindelijk enorme dikke voet en moest ie midden in de nacht geopereerd worden aan die voet om leeg te maken en te spoelen. Nogmaals wil niet bang maken of wat dan ook, alleen maar zeggen dat je hier niet zomaar mee door moet lopen en er wel echt even naar moet laten kijken
Bij aanhoudende klachten even langs de hap. Dit klinkt idd als wondroos. Je hoeft niet heel ziek te zijn/ je heel ziek te voelen om toch wondroos te hebben. Even laten checken meid, wellicht heb je een ab kuur nodig. Sterkte!
Goedemorgen! Ben net wakker. Vannacht ben ik een keer wakker geworden en moest ik echt een sprintje trekken omdat ik dacht dat ik moest overgeven, maar was uiteindelijk niet zo. Het doet nog net zoveel pijn als gister maar volgens mij is de zwelling wel wat minder. Ga zo maar eens opstaan en beter bekijken hoe het er nu uitziet
Het klinkt als een ontsteking die niet weg kan omdat er een korstje voor zit. Misschien even het korstje losweken en kijken of er iets uit komt.
Ik heb twee weken geleden, 1 1/2 week in het ziekenhuis gelegen met wondroos. En voelde me net zoals jij omschrijft. Het begon met dingen die jij opnoemt. Dikke plek die pijnlijk is, rillig, en erna misselijk. Net niet erg genoeg om te spugen maar wel op het randje. Later kreeg ik koorts die steeds hoger werd en op het eind bleef hangen op 41+ graden. En ik had het enorm koud en rilde enorm. Ik spuugde en ijlde en zweette enorm. De plek was vuurrood en dik en enorm pijnlijk. Dus ik zou enorm oppassen dat het niet erger word. Ik dacht dat ik een griepje had, maar ik had dus wondroos en bijna bloedvergiftiging daardoor. Als je het op tijd herkent en er op tijd bij bent kun je het wel af met een antibiotica kuurtje. Maar je hebt wel altijd antibiotica nodig. Het gaat nooit vanzelf over.
Ik dacht ook direct wondroos. Mijn vader heeft er vorig jaar Door in het ziekenhuis gekregen. Hij dacht serieus dat hij dood ging of dat zijn been afgezet zou worden. (Vertelde hij laatst)
Je hoeft niet meteen heel ziek te zijn van wondroos gelukkig. Ik denk dat je eerder de link legt met gordelroos....wat wel ontzettend pijnlijk is. Ik had het na een bijensteek in mn enkel... dag erna was alleen voet dik en enkel...nog dag later kon ik alleen maar slipper dragen en kon mn voet niet meer afwikkelen. Die dag bij dokter geweest en diagnose wondroos gekregen. Direct aan de AB.. maar dag drie was mn onderbeen zeker dubbel zo dik als normaal... daarna slankte de zwelling gelukkig af door de AB.
Ik kom net terug uit het ziekenhuis, het is idd wondroos! Wilde eigenlijk eerst Morgenochtend bellen maar voelde me vanavond ineens heel ziek worden, gebeld en moest meteen komen. Nu een antibiotica kuurtje meegekregen, hopelijk is t snel over!