Koopwoning huren en huurtoeslag

Discussie in 'De lounge' gestart door Miiepje, 14 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Hoi dames

Hoop dat er hier iemand is die mij wat weg wijs kan maken.
    Mijn ouders gaan emigreren en nu hebben ze een koopwoning in het dorpje waar wij eigenlijk willen wonen maar de huurwoningen maar niet vrij komen.
    (Kopen kunnen wij dus niet momenteel)

Nu kwam mijn vader met het idee om zijn woning particulier te huren, legaal met vergunningen enz.

Maar wij vroegen ons af hoe het dan zit met de huurtoeslag?
    Krijg je die dan ook nog? Zo ja, wat moet er dan geregeld worden?

2. KimK

KimK Niet meer actief

Ja hoor je krijgt gewoon huurtoeslag mits je aan de voorwaarden voldoet qua inkomen. Je moet hem aanvragen, that's it.

3. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Als voldoet aan huur en salarisgrens dan kan dat gewoon.

Hebben je ouders nog een hypotheek? Ze moeten dan namelijk wel toestemming vragen aan de bank.

4. Fleurtjeee28

Fleurtjeee28 Niet meer actief

Wij hebben het zelfde gedaan met de ouders van mijn vriend.
    Het huis stond op zijn moeders naam en wij huurde het.
    Zolang de huur niet boven de huurtoeslag grens zit en jullie inkomens niet te hoog zijn kan je gewoon huurtoeslag krijgen.

5. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Ja wij voldoen aan de voorwaarden, we krijgen het nu ook.
    De huur zal voor ons dan wel met 100€ omhoog gaan maar dan hebben we ook een stuk groter huis dan we nu hebben.

Ik moet alleen nog even uitzoeken wat de huur grens nou geworden is.
    Las dat het nu 710 euro is ipv 699 voor de huurtoeslag.

Voor ons zou het echt top uit komen eindelijk een groter huis in het juiste dorp!
    We zullen er dan iets op achteruit gaan financieel maar dan praat ik over 70-80 euro dat is natuurlijk te overzien.

Ik weet niet zo uit me hoofd of mn vader nog een hypotheek heeft maar anders moet hij dus toestemming vragen aan de bank en verder niks?

Ik heb steeds in me hoofd dat er van alles geregeld moet worden wil
    Je je koophuis legaal verhuren en zorgen dat je huurders hun toeslag kunnen krijgen.

Bedankt ieder geval voor jullie snelle reactie

6. Miesee

Miesee Actief lid

5 apr 2010
    157
    0
    0
    mogen je ouders het verhuren van hun hypotheekverstrekker?En van de gemeente? Wordt er een huurcontract opgesteld?
    Dat zou ik ook maar eens uitzoeken.
    Wij verhuren onze woning via de leegstandwet en dan via Home - Overbruggingsverhuur.nl

7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja dat mag wel, mits je ouders alles goed hebben geregeld qua vergunningen etc.

8. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Ik huur ook van mijn ouders en krijg gewoon huurtoeslag. Hoe ze het geregeld hebben met de hypotheekverstrekker weet ik niet. We hebben een huurovereenkomst opgesteld (is gewoon online te vinden).

9. Miiepje

Miiepje Actief lid

26 okt 2013
    249
    0
    0
    Oké dan gaan we daar eens achteraan welke vergunningen of iets er komen moet willen ze het legaal verhuren

Deel Deze Pagina