In mei zou ik graag een week op vakantie gaan. Dan is onze zoon 9 maanden. Het liefst naar een warm land, met het vliegtuig. Vind dit alleen best spannend! Sowieso een hele onderneming lijkt me... alles meenemen/vliegtuigrit etc. Maar ook spannend om naar een ander land te gaan. Stel dat er daar wat gebeurt denk ik steeds dan zit je in een land met belabberde ziekenhuizen (tenminste in 80% van de gevallen haha) Niet een erg relaxte gedachte dus! Mensen ervaringen met een vakantie in het buitenland met baby?? Of in NL natuurlijk, in mei is het weer dan ook best prima vaak...
Wij zijn met onze dochter naar Frankrijk en Portugal geweest. Frankrijk toen ze 3 en 6 maanden was ( mijn vader woont er) en Portugal toen ze 9 mnd was. Ging perfect! Vooral niet te ingewikkeld willen doen, en je moet je bereid aan te passen aan het ritme van je kindje. Zo konden wij bijvoorbeeld niet uit eten s avonds omdat dl echt rond 19.00 wil slapen. Als we dit rekken wordt het huilen, wordt niemand blij van. Wij hebben er dus voor gekozen lekker te gaan lunchen. Iedereen blij Geef je nog bv of fles? In het laatste geval zou ik wel voeding meenemen. Dan zit je niet in het buitenland met andere voeding waar ze weer aan moeten wennen enzo.
Wij zijn met 11 maanden geweest. Ging prima hoor . En als je twijfelt over de ziekenhuizen; wanneer je niet naar een té afgelegen oord gaat, valt dat best mee hoor. Zeker in de buurt van grote plaatsen zitten er vaak wel goede ziekenhuizen. Wij zijn in Griekenland (zakynthos) geweest toen. Voordeel van ál de engelse toeristen die daar ook komen, is dat je met Engels prima uit de voeten kan. Op Kreta zelf een arts nodig gehad (ik had een gat in mijn hoofd gevallen, die gehecht moest worden) - maar in een kliniek prima geholpen. Ik vond Griekenland wel prettig: Wel warmte - maar niet te lang vliegen. Mallorca hoor je ook veel goede verhalen van.
Wij zijn met ons zoontje van 9mnd naar Portugal gevlogen. Mijn schoonouders hadden een huisje gehuurd. Prima te doen hoor! Alleen viel het eten wat er voor hem was een beetje tegen, dus neem melk en evt potjes mee. Dinerpotjes hebben ze nog wel wat, maar fruitpotjes heb ik niet gezien.
Wij hebben met onze kindjes al best veel en ver gevlogen. Het is prima te doen Ik zou zorgen dat je ruim genoeg luiers en doekjes meeneemt en al het eten en drinken wat je voor hem nodig denkt te hebben (plus extra ivm eventuele vertraging). Vloeistoffen voor babies mogen mee in de handbagage, gewoon aangeven bij de security check. En bij het opstijgen en landen een bekertje water en wat crackers ofzo bij de hand houden, zodat hij lekker blijft slikken en geen last van zijn oortjes krijgt! Voor op locatie zou ik uitzoeken of ze goede melkpoeder hebben, anders een blik meenemen, en even checken of je het water kunt drinken uit de kraan of dat je flessen water moet kopen. En je kunt altijd van tevoren even uitzoeken waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis is voor je eigen gemoedsrust
Wat ook altijd handig is: gewoon het hotel of waar je gaat logeren vantevoren vragen hoe het zit met de faciliteiten die je nodig hebt (supermarkt met babydingetjes, huisarts, zkh, etc). Dat weten ze vaak wel Eerste keer dat wij gingen vliegen naar warm oord zat er een geweldige supermarkt omder het hotel 👍🏻 Met echt alles voor baby's. Dus had niks mee hoeven nemen 😅