Terugkerende melkblaar...

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door prinses sasa, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik heb een vraag aan jullie!
    Vanaf het moment dat mijn dochter tanden krijgt dat is begonnen met 5 maanden. Heb ik last van een terugkerende melkblaar. Vaak als het tandje dan door is dan heb ik een periode geen last.
    Nu krijgt mijn dochter haar hoektanden en echt ik heb al 2 maanden last, de pijn is soms ondraagelijk met aanhappen en tussen de voedingen door heb ik steken in mijn borst. Ook zit er een verstopping achter de blaar. Als de blaar open gaat, zit hij er vaak binnen een dag weer en dat gaat dus al vanaf begin januari zo.
    Ik wordt er moedeloos van, het van te voren week maken van de tepel verlicht wel wat, en de blaar is ook sneller stuk gedronken. Maar binnen de kortste keren zit hij er weer.
    Ik heb gebeld met een LK die wat adviezen heeft geven zoals het weken van de tepel.
    Ook heb ik de blaar wel eens doorgeprikt, maar dan zit hij er ook binnen een dag weer.
    Ik vind het zo erg dat het nu al tijden zo moeizaam gaat.
    Wat is nu de oplossing hier voor, het aanleggen gaat naar mijn idee goed, heb ook periodes dat ik geen last heb.

Kan het evt ook spruw zijn? Omdat ik zoveel steken heb in mijn borst?
    Andere borst geeft nooit klachten en mijn dochter heeft ook geen klachten.

Wat kan ik hier nou nog aan doen, het maakt het voeden wel een stuk minder leuk.

Groetjes Sasa

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Heb je het idee dat je gevoelig bent voor verstoppingen? Evt. kun je eens lecithine uitproberen: dit is een voedingssupplement waar veel vrouwen baat bij hebben.

Groetjes,
    Heidi

3. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Heidi,

Vooral vanaf het moment dat mijn dochter tanden krijgt heb ik geregeld last van verstoppingen en dat gaat altijd gepaard met een melkblaar.
    Ik heb alleen problemen met de rechterborst. De afgelopen 2 maanden is het zelfs zo erg dat als wanneer de blaar na een aantal dagen open gaat hij er binnen een dag weer zit. Dus ik heb de afgelopen 2 maanden ook telkens pijn bij het voeden.
    Kan het dan komen doordat de melk te vet is en misschien mijn cholesterol te hoog?

Misschien is het dan idd het proberen waard om een lecithine supplement te nemen.

4. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou het uitproberen: baat het niet, schaadt het niet. Koffie, chocola consumptie kun je ook nog kritisch naar kijken.

Ik hoop dat het snel beter voelt.

5. prinses sasa

prinses sasa Actief lid

11 apr 2010
    189
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Heidi,

Ik heb de lecitine aangeschaft en ga het uitproberen.
    Wat heeft koffie en chocola hier precies mee te maken?

Groetjes Sasa

6. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Vrouwen die overmatig koffie en of chocolade nemen melden soms dat zij eerder last hebben van verstoppingen (gevoeliger hiervoor zijn) ik weet uit mijn hoofd niet meer precies waar dat door komt.

Deel Deze Pagina