Gespannen gevoel buik

Discussion in 'Zwangerschap' started by Veertje84, Jun 22, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik ben in 22 weken in verwachting van een meisje :)
    Ik heb al een zoon van bijna 3.
    Ik ben iemand die niet stil kan zitten. Als ik vrij heb van het werk ga ik met mijn zoon op pad of poetsen. Ik kan er maar niet mee stoppen....Vooral niet met al deze regen haha.
    In deze zwangerschap heb ik veel meer last van "kwaaltjes". Met name obstipatie.
    Ik denk dat hierdoor mijn buik ook enorm op spanning staat. Of is dit van de lichamelijke inspanning?
    Een harde buik is het denk ik niet, want ik voel het in mijn hele buik (een gevoel alsof je je buik opblaast maar dan de lucht niet weer kan laten ontsnappen --> volgen jullie me nog? Lol).
    Beetje wazig verhaal nisschien, maar herkent iemand dit?

2. Fullmoon

Fullmoon Actief lid

Jan 17, 2016
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe jij het gevoel van een gespannen buik omschrijft, heb ik dat ook. Sinds een week of 30 denk ik.
    Ik vroeg me al een tijdje af, zouden dit nu die harde buiken zijn waar iedereen het over heeft? Heb het vorige week aan mijn VK gevraagd en die vertelde dat het toch harde buiken zijn.

Maar, dit zal wel in verband staan met inspanning denk ik. Ik heb het vaak aan het einde van de dag, of na flinke inspanning. Zodra ik dan lekker in bad ga, of even ga liggen wordt mijn buik weer zachter.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heb je geen urine weg infectie? Daar krijg ik altijd harde buiken van.

4. Truusdemier1981

Truusdemier1981 Actief lid

May 16, 2015
    295
    0
    16
    Female
    Ter Apel
    Ik herken het gevoel. Ik merk dat ik het heb als ik teveel heb gedaan. Als ik even rustig aan doe dan gaat het wel weer. Een harde buik heb ik dan niet, maar het voelt wel wat gespannen.

5. melissiie

melissiie Actief lid

May 31, 2016
    225
    51
    28
    Female
    Ik had het ook, bleek een fikse blaasontsteking te zijn. Huisarts kan heel simpel een testje doen dus misschien wel even een bezoekje waard. Ik liep er al bijna te lang mee rond.

6. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Ws toch harde buik, dat betekent dat je toch te veel doet!

Share This Page