Hee. Ik zal de komende periode mijn premature tweeling elke 3 uur moeten voeden. Eerst borst, dan bijvoeding. Ik ben op zoek naar ervaringen. Gaat een paar keer 1,5 uur slapen per dag genoeg voor mezelf zijn? Hoe snel kan ik de borstvoeding opvoeren en bijvoeding mogelijk afbouwen/stoppen. Hoe snel kan ik ze wat langer dan 3 uur laten liggen als ze zich niet melden.
Wat goed dat je dat gaat doen. Hebben ze nog sonde?? Moet je nig kolven?? Heb je een weegschaal? Hier hebben we ze met sonde mee naar huis gehad. Dat hield in wegen voor en na de borst. Verschil bijvoeren met fles en anders via sonde. Daarna kolven voor mij. Onwijs pittig! Maar van korte duur thuis. Thuis ging het veel beter. Ik heb hulp gehad van vriendinnen en familie de eerste twee weken. We hadden ook een schema op de koelkast gehangen hoe laat precies wat als houvast. er zijn wat strategieën hoor. Zeker tegelijk voeden als het je lukt! Lekker op je grote bed beginnen. Daar heb je ruimte. Van te voren vast de bijvoeding warm zetten zodat je alleen maar de juiste hoeveelheid in een fles oid moet doen. Het is wat moeilijk zo tips te geven want ik weet niet hoe oud je kindjes zijn en hun geboorte termijn. Hoe goed drinken ze nu? Je kunt ook om en om de borst en fles geven als elke keer borst te inspannend is voor ze. Hou er ook rekening mee dat ze thuis vaker gaan kunnen komen dan de drie uur. Wat moet je minimale inname zijn? Hier redde ik dat ook met vaker kleinere voedingen maar dan enkel borst. Scheelde extra handelingen. Beetje vaag verhaal. Maar als je meer wilt wete oid pb me maar hoor! Geen probleem.