Vandaag de 20wkn echo gehad. Alles was voor zover gelukkig goed met de baby. Alleen ligt mijn placenta iets te dicht op de baarmoeder. Dit hoort 2cm afstand te zijn en dit is bij mij 1cm. Ze vertelde dat ik hiervoor moet terug komen met 32wkn omdat, als dit zo blijft, het tijdens de bevalling voor ernstige bloedingen kan zorgen. De kans is wel groot dat het tegen die tijd (32wkn) weer goed is, vertelde ze. Heeft iemand dit ook gehad en/of hier ervaring mee? Ik ga voor een thuisbevalling maar als dit niet goed komt neem ik aan dat dit niet kan. En verder..? Ik ben benieuwd naar de ervaring van vrouwen die dit ook hadden bij de 20wkn echo.
Ja had ik ook... Placenta groeit meestal met je baarmoeder mee naar boven! Bij de controle rond 30 weken was het goed! Niet teveel zorgen om maken en gewoon genieten van een extra echo
Ja, had ik ook. Lag er zelfs helemaal overheen, maar met het groeien van de baarmoeder is hij mee naar boven "getrokken". Wel moet je bij bloedverlies meteen de vk bellen, maar dat zullen ze je daar ook nog wel vertellen. Volgens mij trekt bij 1 op de 10 x nog naar boven!
Met 20wk lag de placenta bij de zwangerschap van mijn zoontje nog iets over de baarmoedermond. met 34wk controle en lag er 3cm vanaf. ben spontaan met 38.1wk bevallen.
Ja hier ook met 30 weken nog niet ver genoeg opgetrokken en met 35 weken was het helemaal netjes opgetrokken ☺ bij 8 op de 10 gaat het gewoon goedkomen
Bedankt voor jullie geruststellende reacties! Gelukkig voor jullie is het weer goed opgetrokken, daar ga ik dan ook gewoon maar vanuit bij mezelf!
Was dit bij jullie trouwens ook een inwendige echo? Er werd mij alvast verteld dat de echo met 32 weken inwendig zal zijn.
Bij mij is het met een uitwendige echo gemeten, bij een echocentrum. Ik weet dat ons ziekenhuis de meting wel inwendig doet.
Ik heb met 32 weken inderdaad een inwendige echo gehad in het ziekenhuis ivm de placenta. Bij mij was ie ook mooi opgetrokken en ben spontaan bevallen.
Ik heb as ma deze echo met 30 wkn! Ben erg benieuwd want bij mij lag de placenta aan de achterkant waardoor optrekken lastig wordt. Maar heb goede hoop want sinds de 21 weken geen bloedverlies meer gehad! ☺
ook ik kreeg met de 20 weken echo te horen dat mijn placenta achter lag en ook iets voor de uitgang.. met 30 weken kreeg ik een inwendige echo bij de gyn en was het netjes met 6,5 cm omhoog gegroeid ! 😉
Hier lag de placenta geheel over de uitgang Tot 30 weken nog tot aan de uitgang Met 32w was hij er 3cm vanaf Met 39.2 gewoon normaal bevallen Succes, als hij er nu al vanaf ligt komt het vast goed
Bij mij was hij met 28 weken nog niet weg bij de uitgang. En met 32 weken lag hij er nog steeds voor. Om die reden heb ik met 39 weken een geplande keizersnede gehad. Gelukkig nooit bloedverlies tijdens de zwangerschap gehad! Ik weet niet meer of dat met inwendige echo's was of uitwendige.
Bij mij met de 20 weken echo ook te dicht bij de uitgang. Bij de vk met 32 weken daarom een extra echo en hij was netjes omhoog getrokken. Was een uitwendige echo met als extra voorwaarde dat je blaas vol moet zijn. Zou de vk vermoeden dat ie te dicht bij lag dan had ik voor een inwendige naar de gyn gemoeten. Maar dat was niet nodig dus!
Hier ook een positief verhaal. Met 30 weken was de placenta mooi omhoog gegroeid, 4cm van de uitgang. Prima dus.
Hier ook gehad! 2,9cm bij de 20wkn echo en met 32wkn op 3,1cm(lag aan de achterkant vandaar iets minder omhoog meegegroeid) maar gewoon spontaan bevallen!
Bij mij ook ook goed bijgetrokken. Met 32 weken nog te dichtbij de uitgang en met 36 weken 5 cm er af. echo wrrd uitwendig en inwendig gedaan. Vond alleen beetje akelig dat t echo apparaat in me zat en zij een collega ging halen. Duurde echt meer dan tien minuten voor ze terug was.