curretage zonder ruggeprik

Discussie in 'Miskraam' gestart door Robing, 22 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    Ik heb as donderdag een curretage en weet helemaal niet wat me te wachten staat, ik heb hier veel gezocht naar antwoorden, maar kwam er niet echt wijs uit...
    de verpleegkundige vertelede me dat ze tegenwoordig alleen de baarmoedermond en vagina verdoven voor de curretage, ik lees echter alleen over een ruggeprik en narcose, het enige wat ik weet is dat het ongeveer 1 1/2 uur duurt met (twee) verdovingen in het onderlichaam.. wie heeft ervaring met deze methode ?

Gr Ing
    ps dit doen ze in het LUMC in leiden

2. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hoi Robing,
    Ik wil je heel veel sterkte wensen a.s. donderdag!
    Helaas kan ik je vraag niet goed beantwoorden, want ik heb zelf een narcose gehad tijdens mijn curretage. Mag je niet kiezen? Ik mocht dat wel namelijk, maar dat was in een ander ziekenhuis. (Ik mocht kiezen tussen narcose of ruggeprik)
    Nogmaals, veel sterkte!

3. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb, 1x een spontane mk en nu helaas 2x een curettage gehad en allebei onder volledige narcose. Ik moet eerlijk zeggen dat het me allebei de keren 100% mee is gevallen. Bijna geen napijn, alleen het wel/geen bloedverlies in de weken erna gingen/gaan vrij rommelig bij mij :(
    Het personeel in het ziekenhuis is erg lief voor je. Het is alleen (dat is hier tenminste) een lange dag.Ik moest ruim 2 uur voor ik geholpen werd
    aanwezig zijn. De ingreep schijnt maar ongeveer 10 minuten te duren.Daarna nog bijna 1,5 uur op de uitslaapkamer en dan nog wachten op de arts.Al met al, bijna hele dag onder de pannen.
    Maar ik kan je niks vertellen hoe het gaat als je een ruggeprik krijgt. Ik mocht beiden keren ook niet kiezen, ik kreeg gelijk narcose.
    Maar zwaarste vond ik, geestelijk. Je gaat zwanger naar het zh en je komt met helemaal niks terug. Dat doet pijn!!! :cry: :cry: :cry:
    Ik hoop het nu dan ook nooit meer een mk mee te maken :cry:
    Meis, ik wens je heel erg veel sterkte en kracht toe voor de komende tijd.
    Liefs, mussie

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Robing volgens mij doen ze met een abortus met prikken, ik hoor van de meiden hier dat ze allemaal narcose en soms een ruggeprik krijgen.

5. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi Robing

Anders bel je ze toch vandaag nog even op zodat je daar niet meer over in hoeft te zitten.
    Vaak is onzekerheid (niet wetende wat er gaat komen) het naarste van alles.
    Ik zou zeggen vraag het nog even na.

Ik wens je alvast sterkte voor morgen!!

Liefs, Mirre

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Lijkt me een goed plan Mirre, gewoon even bellen.

Ik wil je ook alvast sterkte wensen Robin.

7. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Heel veel sterkte as donderdag

en inderdaad ff bellen is die onzekerheid al in ieder geval weggenomen.

liefs

8. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Anderhalf uur klinkt ook wel lang. Ik was binnen 50 minuten weer op de kamer terug, dus naar de holding voor het voorbereiden, de narcose, de curretage, de uitslaapkamer en weer terug.

Ik zou ook even bellen, onzekerheid is het laatste wat je nu nodig hebt...

9. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik was bij ons niet de enigste mummy, er waren er nog 2 voor me.( :( Bij de 1e curettage waren er zelfs 3 voor me!!!)
    Ik weet niet hoe ze dat allemaal regelen maar ik weet wel, dat ik echt zolang moest wachten :( Het klinkt niet alleen lang, het was ook lang!!!

10. Robing

Robing Actief lid

1 jul 2006
    366
    0
    0
    wonderland
    hi bedankt voor jullie berichten !!
    ik heb echter GEEN curretage gehad vandaag !
    ik werd gisteren gebeld met de mededeling dat (na overleg met andere artsen) deze curretage bij mij niet van toepassing is (lekker, ik heb me best druk gemaakt, maar goed ze belde redelijk bijtijds !)
    reden; een curretage is het schoonmaken van de baarmoeder echter zit het bij mij niet in de baarmoeder, waar het wel zit is voor de artsen (en voor mezelf) een raadsel dus is curretage een onnodige ingreep dus werd er besloten om het op een andere manier te doen....... dus vanmorgen na een echo te horen gekregen dat ik morgen om 16.30 uur een medicijn krijg toegedient die er voor zal zorgen dat het "verdwijnt" (als de HCG waarde hetzelfde was of hoger is geworden) nu kreeg ik net de uitslag en het is gedaald !!!!!!! met andere woorden morgen dit medicijn ook niet en alles (proberen) op een natuurlijke manier te laten lopen !!
    lang verhaal maar echt gebeurt... zo zie je maar weer!!!
    Nadeel, je emoties worden redelijk heen en weer geslingerd, wel niet wel niet of toch maar wel !!??
    in ieder geval was dit geen derde miskraam maar een "nasleep" van de tweede... Vol goede moed naar de volgende ronde dus het zal het wachten waard zijn denk ik dan ! Gr Ing
    ps lees topic bij zwanger worden, ovulatie test mislukt ? daar staat de voorgeschiedenis van dit verhaal

11. patrien

patrien Niet meer actief

jeetje robing wat jij toch al niet meemaakt de laatste tijd. eerst vrolijkheid en onzekerheid, nu die angst. het valt niet mee, sterkte de komende tijd.
    *aai over bol*

12. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi meis,
    fijn dat je geen curettage hoefde. Ik hoop dat het nu gauw beter met je gaat ;)
    Liefs, mussie

13. Remember

Remember Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.140
    0
    0
    tjeeeeetje wat een verhaal, niks anders kan ik nu zeggen dan heel veel sterkte

14. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Fijn dat je geen curretage hoeft. Pfff, wat worden jouw gevoelens heen en weer gestuurd zeg... Kom maar weer even bij van dit bericht.
    Mummy

15. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    jeetje gelukkig geen curretage.
    wens je heel veel sterkte.
    liefs chantal.

Deel Deze Pagina