Terugloop borstvoeding

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by tamara27, Oct 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tamara27

tamara27 Niet meer actief

Hallo,
    Ik kolf de borstvoeding af omdat als ik mijn dochtertje van 2 week aan de borst aanleg is het te pijnlijk voor me en mijn tepels gaan helemaal kapot.
    Ik kolf de borstvoeding dus af en sinds gistermiddag komt er steeds minder borstvoeding. Ik kolf om de 3 uur en zelfs 's nachts, doordat het nu dus terugloopt begint het me op te breken en ik word er enorm onzeker door. Uit de linker borst haal ik per keer ongeveer 50cc en de rechter borst 10á20 cc. Doordat ik dus nu niet voldoende borstvoeding voor haar heb ben ik maar begonnen met bijvoeding want je kunt toch niet je kind honger laten lijden. Nu is eigenlijk mijn vraag kan het zijn dat mijn borstvoeding nu al terug loopt en zou ik er zelf iets aan kunnen doen dat de borstvoeding weer meer opgang komt?

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Dit is heel lastig ja. Sommige vrouwen kunnen kolvend hun productie niet zo goed op pijl houden dan voedend aan de borst.
    Ik adviseer je om een lactatiekundige in te schakelen om samen te gaan kijken waardoor het aanleggen zo pijnlijk is. Pijn kan ook een enorme blokkade betekenen voor je productie.
    Ee paar dagen zo veel als je maar kunt kolven kan sowieso geen kwaad, maar dat is in deze fase wel veel gevraagd van je.
    Probeer het probleem in kaart te brengen met een lactatiekundige bij jou in de buurt.

succes
    Linda

Share This Page