Spugen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door isje, 21 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. isje

isje Lid

22 feb 2009
    45
    0
    0
    Mijn zoontje van 2 maanden is nogal een spugertje. Maar hij doet dit niet alleen na de voeding (soms zelfs niet), maar als hij lekker bij je op schoot zit, of als hij lekker in de box ligt te schoppen.

Nu heb ik ook een erg sterke toeschietreflex en veel melk.

Nu mijn vragen. Moet ik me zorgen maken over dit spugen als hij wel goed groeit en kan ik er iets aan doen. Ik probeer wel eens liggend te voeden, maar het spugen komt toch nog gewoon later. S Nacht spugt hij trouwens helemaal niet. Ik lees over de ergste druk er eerst afkolven, maar dat lijkt me zon gedoe steeds.

En is het normaal dat mijn melk de hele dag zomaar toeschiet. Soms loop ik met de hond en dan voel ik ineens een enorme druk opkomen, die haast pijnlijk is.

Alvast bedankt.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Nee hoor, het spugen is alleen lastig. Zolang hij goed groeit en zolang het geen grote hoeveelheden met een grote boog is is er niks aan de hand.
    Het zomaar toeschieten is ook vervelend. Sommige vrouwen hebben dit heel gemakkelijk e anderen overkomt dat nooit.
    Zoveel vrouwen zoveel verschillen in borstvoeding; het klinkt niet abnormaal.

gr
    Linda

Deel Deze Pagina