Hallo Annemarie, onze zoon in met 36 weken geboren en heeft de eerste anderhalve week voeding via de sonde gehad, terwijl ik voor hem kolfde. Nu is hij 2 weken thuis en krijgt hij volledig borstvoeding en schiet het kolven er vaak bij in. Alleen heb ik de laatste tijd het idee dat hij niet meer voldoende kan drinken bij mij. Ik heb vanavond na zijn voeding gekolfd, maar er komt nog maar 50ml borstvoeding. Is er een manier om dit weer op te krikken, zodat hij langer aan de borst kan. En is het verstandig om hem naast de borstvoeding die hij live krijgt van mij, flesjes aan te bieden met moedermelk. En zo ja, hoe veel heeft hij dan nodig per keer, in totaal. Veel vragen, maar het terug lopen van de borstvoeding overviel mij. Afgelopen nacht is het kleine mannetje veel onrustig geweest, dus ik vermoed ook dat dat er mee te maken heeft gehad. Kun jij me een beetje op weg helpen? Groetjes Judith
Beste Judith, Hoeveel je nakolft zegt niet zoveel over je productie: je moet die melk nl zien als restmelk. Kan dus ook zijn dat hij beter aan het drinken is en dus minder melk achterlaat! HOe is zijn groei? Hoe zijn zijn luiers? Heb je toevallig al contact met een LK: eventueel eens mee bellen om even je dag mee te bespreken (kan evt ook met een vrijwilliger van VBN/LLL) Onrust in de nacht heb je soms: kan ook dat dit normale onrust is zonder dat er wat met je productie is. Is alles eromheen duidelijk hebben: groei/luiers/allertheid