Aantal voedingen op KDV

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by bloemetje81, Sep 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bloemetje81

bloemetje81 Actief lid

Aug 13, 2010
    151
    0
    16
    Zevenhuizen
    Beste Annemarie,

Mijn dochter is nu 2,5 maand oud en ik voed op verzoek. Meestal heeft zij nog 7 voedingen per dag nodig. 's Nachts slaapt ze meestal door (nadat ik haar gewekt heb voor de laatste voeding rond 23 uur). Soms wil zij naast de 'echte' voedingen ook voor tussendoortjes aan de borst, eigenlijk meer sabbelen. Dat is om wat troost te vinden heb ik het idee. Verder merk ik dat in de loop van de middag mijn voeding terugloopt, ze lijkt dan niet tevreden na een voeding. Mijn vragen zijn:

1. Zal ik haar meer aanleggen in de middag om de productie wat te verhogen?
    2. Zo ja, is het dan geen probleem dat ik zoveel voedingen per dag geef als zij (over een maand) gaat starten op het KDV? Moeten zij dan ook zo vaak voeden?
    3. En moet ik dan ook zo vaak kolven op het werk als de keren dat ik thuis voed (dus inclusief die extra voedingen)?

Hartelijk bedankt alvast.

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    Meer aanleggen kan zeker de productie verhogen: vaak melden kindjes zich eind van de dag ook al zelf vaker.
    Op het KDV voeden ze als het goed is ook ongeveer op verzoek.

Kolven: in principe 2-3 x op een werkdag, mocht je merken dat dit niet voldoende is dan kan het altijd nog meer of leg je je kindje bij thuiskomst wat vaker aan.

3. bloemetje81

bloemetje81 Actief lid

Aug 13, 2010
    151
    0
    16
    Zevenhuizen
    Beste Annemarie,

Nog bedankt voor je antwoord. Ik heb toch nog wat vragen. Is 7 voedingen voor een kindje van 3 maanden niet wat veel? En is het verkeerd om mijn dochter de borst als troost te geven? Dit doe ik wel zo'n 2 keer per dag. Ze drinkt/sabbelt dan wat en na 10 minuten kan ik haar wegleggen en is ze weer rustig.

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

Apr 11, 2011
    649
    0
    0
    7 voedingen bij 3 maanden is voor jou kindje goed en dus is het goed: je biedt haar wat zij nodig heeft. Je dochter is geen standaard kindje, dus ook geen standaard regels over de voedingen ;)

De borst geef je als voeding maar zeker ook als troost: jij bent haar moeder dus samen bepalen jullie wat je fijn vindt! En niets in deze is verkeerd zolang jullie beiden het fijn vinden!

Share This Page