Bv bij dreumes langzaam afbouwen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Patrijs1981, May 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Beste Heidi

Mijn dl van 20 mnd krijgt nog bv op verzoek. Dit komt neer op 4-6 keer per dag ( soms iets vaker, nooit minder ;))
    Ik overweeg om te stoppen als zij twee jaar is, maar heb geen idee hoe ik dit aan zou moeten pakken, ze is best borstverslaafd, valt in slaap aan de borst, zoekt troost aan de borst...nou ja...heeft gewoon vaak de borst nodig. Ze is een tenger meisje (20 mnd 82cm en 9,5kg) en ik gebruik de borst ook vaak als extra calorieën bom :p

Ze drinkt trouwens geen andere soorten melk. Dit weigert ze. Wel eens een paar slokken yoghurt.

- is het handig om de bv die ik laat vallen toch vervangen door iets anders? Melk, kv??
    - welke voeding als beste het eerst laten vallen? Als ik rond september op max 1 voeding per dag wil zitten.

Ik weet helemaal niet of ik dit door ga zetten, maar wil me toch een beetje voor bereiden. Kun je me advies geven?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

Jun 30, 2008
    2,754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

je hoeft jouw voeding niet te vervangen door een kunstvoeding. Evt. biedt je een bekertje yoghurt aan, maak hier een dagelijks momentje van.
    Op het moment dat je geen voeding wilt geven zul je haar van dat idee moeten afleiden. Ga naar buiten, wandelen, in het fietsstoeltje, dat soort dingen. Probeer goed te kijken wanneer en op welke momenten ze wil drinken. Kijk of je die momenten voor kunt zijn. En welke momenten je bijvoorbeeld wel wilt aanhouden (voor het slapen gaan?)
    Wanneer je kindje bij het voorlezen in je borst kruipt overdag, probeer je dat moment dus voor te zijn. Kijk of je naar een keer of 3 terug kunt. Dan probeer je elke maand 1 voeding ongemerkt te minderen.

Je kunt ook al best met je kindje overleggen: richt samen een plekje in waar ze wel om de borst mag vragen (bijvoorbeeld boven, op jouw kamer) Dat maakt het makkelijker om beneden of overdag te zeggen dat er nu niet gedronken gaat worden.

Een andere manier van afbouwen is kind-gestuurd: hierbij bied je niet aan en weiger je niet. Dan heb je de tijdsspanne niet zo in de hand...

Veel succes!

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

Dec 22, 2011
    2,011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Dank je!

Share This Page