Even aanvulling op vorige bericht: Heb verlos gesproken en hoofd en buik laten terugloop groei zien (P9 naar P3 en P25 naar P17) volgende week vrijdag naar wkz voor een derde lijns echo waar ze nakijken hoe de toevoer is van de placenta naar het kindje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet niet wat al die waardes betekenen en maak me ontzettend ongerust
Geen ervaring mee, maar die P waardes betekenen hoe groot je kindje is in vergelijking met andere kindjes van diezelfde zwangerschapsduur. P50 is gemiddeld, 50% van de kindjes is groter, 50% is kleiner dan dat. Van P9 naar P3 betekent dus, eerst was er 9% van de kindjes die net zo'n hoofdomtrek of kleiner had, nu hoort ze bij de kleinste 3%. Buikomtrek had eerst 25% van de kindjes net zo groot of kleiner, nu 17%. Als de percentages teruglopen is ze dus de afgelopen weken maar weinig gegroeid. Daarom gaan ze dan kijken of je placenta nog goed werkt. Ik hoop echt voor je dat het blijkt mee te vallen straks en je meisje misschien nu net voor een groeispurt zit en volgende week wel hard gegroeid is!
Ik heb er ervaring mee maar weet niet zo goed wat je wilt weten. Ons kleintje zat met buikje en beentje op de p5 lijn. Dit betekend dat 95% van de baby's met dat termijn groter waren. Hij is idd ernstig dysmatuur geboren met 32+6 en was 1265 gram. Mijn placenta was idd niet goed.. Als je meer wilt weten dan hoor ik dat graag. Sterkte, het is best wel een achtbaan waar je nu in terecht komt