terugloop melk ivm zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door emma84, 3 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Ik ben nu 7 weken zwanger, heel pril dus nog, en mijn zoontje van 1,5 jaar drinkt nog 2 a 3 keer per dag.

alleen merk ik nu dat hij per drinkbeurt heel weinig drinkt, hij hapt wel aan, drinkt hooguit een paar slokken en laat weer los. vervolgens wil hij direct aan de andere borst, maar daar gaat het precies hetzelfde. het gaat 10x links/rechts/links/rechts en daarna stopt hij er maar mee. Ik moet erbij zeggen dat we een grote zoon hebben die normaal gesproken de melk echt wegklokt!

ik heb heel erg het idee dat mijn melkproductie minder wordt en dat zoontje loopt te 'zoeken' naar de melk. Kan dat al bij 7 weken dat de productie minder wordt? Of lijkt het misschien maar zo?

Krijgt zl nog wel genoeg binnen? Hij heeft de laatste tijd ook heel veel behoefte aan ei, yoghurt en bananen. Kan het zijn dat dit iets te maken heeft met mijn zwangerschap of het eventueel minder worden van de melk?

Vind het erg moeilijk om te zien, het maakt mij als moeder verdrietig omdat hij altijd zo gek is op mamamelk.:x

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kan zijn dat je een dip ervaart. Als je oudere zoon wel makkelijk drinkt, kun je er van uitgaan dat er nog melk voldoende is, maar het kan wel zo zijn dat het wat langer duurt eer het toeschiet. Misschien is dat aan de hand. Ik zou hem gewoon geïnteresseerd houden in de borst, straks kan hij dan gewoon weer de draad oppakken!

Succes, geniet van deze zwangerschap!

Deel Deze Pagina