Goedemiddag, Mijn zoon is 3 maanden oud en krijgt volledige borstvoeding. Hij dronk altijd goed aan de borst en in de eerste 6 weken had ik erg veel voeding. Hij kreeg teveel waardoor reflux is ontstaan. Daar krijgt hij nexium voor en dat is onder controle. Ik ben in die tijd (op advies) van 2 borsten aanbieden, naar 1 borst gegaan en dat ging goed. Echter groeide hij niet zo hard meer, de laatste 5 weken is hij net geen 400gr gegroeid. Ik ben toen weer terug gegaan naar het aanbieden van 2 borsten Sinds het weekend drinkt hij onrustig, drinkt 5 minuten goed, laat dan los,hapt weer, zuigt 2 x en laat weer los. Dit gaat een tijdje door. Ik leg hem dan aan de andere kant, het herhaald zich dan op dezelfde manier. Hij wordt uiteindelijk boos en valt in slaap. Echter slaapt hij 's nachts 7 uur en overdag zit er 3 of 4 uur tussen de voedingen. Hij is alert, lacht en kletst. Nu is er geadviseerd om bij te voeden. Na de borst nog een flesje aanbieden. Ik heb genoeg borstvoeding in de vriezer, dus geen probleem. Maar ik ben bang dat dat ten koste gaat van mijn productie. Klopt dat? Wij (mijn man en ik) hebben het idee, dat onze zoon niet genoeg groeit, omdat hij last heeft van zijn huid.. Dat alle energie wordt gestoken in zijn huid. We worden door gestuurd naar eczeemverpleegkundige. Kan het zijn dat wanneer de eczeem onder controle is, dat hij dan weer voldoende aan de borst heeft of lukt dat dan niet meer door het bijvoeden? Dank voor je moeite om het te lezen. Ik ben benieuwd naar je reactie. hartelijke groet, Phis
Hoi, door wisselvoeden en vaak aanleggen komt je productie weer op een hoger niveau. Het kan zijn dat je kindje minder hard groeit, maar het is ook normaal dat de gewichtscurve iets afbuigt na de derde maand. Ook zie je dat kindje naar maand vier toe effectiever gaan drinken: waar ze voorheen echt een half uur konden tanken, zijn ze nu in 10-15 minuten klaar. Tegelijkertijd zien we dat sommige kindjes niet meer in de 'babyhouding' gevoed willen worden. Misschien dat dat ook al mee begint te spelen bij hem? Ik zou zeggen lekker doorgaan, volg hem en blijf voeden!