Zodra ik bevallen ben wil ik graag borstvoeding gaan geven. Helaas slik ik dagelijks 125 mgr Azathiopirine. Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om BV te geven, weet jij hier meer vanaf? Uiteraard zal ik de vraag ook neerleggen bij mijn MDL arts en Gyneacoloog, maar daar kom ik pas eind deze maand weer en ben erg benieuwd of er ervaring mee is.
Hoi, Gebruik jij dit middel nu ook tijdens de zwangerschap? Dat betekent dat baby nu via direct bloedcontact met jou het middel ook al binnenkrijgt. Straks krijgt hij het indirect via de melk binnen en dat is minder heftig dan nu tijdens de zwangerschap. Het medicijn heeft in de medicijnengids van Hale een code L3 en dat betekent "redelijk veilig". Het is belangrijk dat je je vraag ook voorlegt aan de kinderarts. Realiseer je dat het niet geven van moedermelk ook gezondheidsnadelen heeft voor de baby. Welk nadeel zwaarder weegt voor de baby mag de kinderarts beoordelen.
Hoi Teddy, Bedankt voor je antwoord. Ik slik het inderdaad door tijdens mijn zwangerschap, ook omdat het niet innemen en een actieve ziekte meer complicaties meebrengt dan de medicijnen. Je uitleg klinkt zo erg logisch en omdat er veel auto-immuun ziekten en allergieën in mijn familie voorkomen wil ik erg graag het eerste half jaar BV geven. Ik zal het zeker bij alle behandelaars overleggen. Bedankt voor je antwoord.