Hoi, Mijn zoontje van 3 maanden heeft met dit warme weer niet genoeg meer aan mijn voeding. Ik probeer hem meer aan te leggen, maar hij wil niet elke keer drinken. Hij wordt boos en brult alles bij elkaar. Al voordat hij hapt, dus niet als hij merkt dat hij niet genoeg krijgt. En soms drinkt hij wel, maar is na 3 min klaar met kant 1 en na 1 min met kant 2. Als ik hem een flesje afgekolfde melk geef, dinkt hij wel. Dat is probleem 1: Hoe krijg ik hem weer aan het drinken bij mij? Probleem 2: Ik krijg geen toeschietreflex met kolven, dus tussendoor extra kolven werkt niet. Ik kan morgen wel de ha bellen voor die neusspray, dus dat is wel op te lossen neem ik aan. Extra info: Ik ben de laatste 2 weken nogal streng aan het Sonja Bakkeren geweest, kan daarvan mijn productie ook omlaag zijn gegaan? Overal staat wat anders.. de één zegt dat je niet mag lijnen, maar een ander zegt dat meer eten geen invloed heeft op je productie. Wat kan ik het beste doen als hij niet wil drinken bij mij? Hoe meer ik in de fles geef, hoe meer mijn productie achteruit gaat. Maar met de warmte moet hij wel goed drinken natuurlijk. Ook heeft hij al 2 weken niet gepoept, waar hij overigens geen last van lijkt te hebben. Groetjes Wendy
Ja, dit is heel lastig. Je zit in een vicieuze cirkel en het zal misschien niet meevallen die te doorbreken. Je baby vindt de melkstroom niet groot genoeg en weigert te drinken. Daardoor is er onvoldoende stimulatie waardoor de productie nog verder terugloopt. Daarnaast heb je nog het probleem dat kolven lastig is. Toch zal een kolfapparaat nu het werk moeten doen. Regel een goed apparaat zodat je optimale zuigkracht heb. Kolf afwisselend enkel- en dubbelzijdig. Bij enkelzijdig kolven kun je goed meemasseren. Kolf zo vaak als je maar kan op de dag (bij voorkeur à 1 1/2 0f 2 uur). Als de productie weer toeneemt zal de toeschiet makkelijker komen en zal je baby weer makkelijker drinken. Die oxitocine-spray is prima; ik hoop dat die je toeschietreflex positief beinvloed. Probeer af en toe of je baby aan de borst wil, maar vermijd dat hij er een antipathie tegen krijgt. heel veel succes Linda