Kort aan de borst en in slaap vallen

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Life in Pink, Jul 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Goedenavond,

Ik heb even een vraag over de borstvoeding. Mijn dochtertje is a.s. dinsdag 3 weken oud.

De laatste dagen komt ze elke keer na 2 a 2,5 uur en drinkt dan maar kort aan de borst. Na ongeveer 5 minuten laat ze los of is ze alweer in slaap gevallen. Terwijl ze meestal wel heel wakker lijkt wanneer ik aan de voeding begin.
    Ik verschoon haar vaak tussendoor of laat haar een boertje doen, zodat ze weer wakker wordt voor de tweede borst. Maar ook deze drinkt ze maar kort en valt dan snel in slaap. Ik ben dus meestal maar 20 minuten bezig incl. verschoning en boertjes.

Ik heb dus het idee dat ze zo niet veel van de achtermelk binnen krijgt en daardoor dus steeds na twee uur al komt?

Heb je tips voor me?

Groet Snoozie

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Je kunt je baby wat langer laten drinken door iets daadkrachtiger te voeden.
    Hou haar bij haar schouders vast tijdens het drinken en laat haar niet te lang pauzeren tussedoor. Als ze te lang stopt geef je haar een duwtje in haar rug/schouders waardoor de tepel een beetje beweegt in haar mondje en ze gestimuleerd wordt om door te drinken.

Je kunt haar in haar handje masseren op een stevige manier waardoor ze wakkerder blijft.

Je kunt de melkstroom beter aan de gang houden door wat compressie (stevige druk) op je borst te geven.

Als ze toch nog te snel stopt biedt haar dan na het verschonen nog weer dezelfde borst aan (daar kan ze dan nog de achtermelk uit drinken)
    Heeft ze de eerste borts voldoende leeg gedronken dan mag ze het toetje aan de tweede borst.

succes
    linda

Share This Page